شنبه 7 مهر 1403

یک گزینه جالب برای هدایت تیم ملی هلند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
یک گزینه جالب برای هدایت تیم ملی هلند

گفته می‌شود سارینا ویگمن از سوی فدراسیون فوتبال هلند به عنوان نامزد جدی سرمربیگری تیم مردان این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، طبق گزارش‌ها، اتحادیه فوتبال هلند در نظر دارد تا سارینا ویگمن را به عنوان سرمربی بعدی تیم مردان خود به خدمت بگیرد.

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که سرمربی زنان انگلیس، شیرها را برای اولین بار به فینال جام جهانی رساند، اگرچه با نتیجه 1-0 شکست خورد و نایب قهرمان شد. این اولین شکست ویگمن روی نیمکت انگلیس بود.

این سرمربی 53 ساله پیش از این به عنوان سرمربی تیم زنان هلند کار می‌کرد. او در سال 2017 قهرمانی اروپا را به دست آورد و در سال 2019 هم به فینال جام جهانی صعود کرد که با نتیجه 2-0 از ایالات متحده آمریکا شکست خورد.

او اکنون به 4 فینال مهم رسیده و زنان انگلیس را نیز به قهرمانی در جام ملت‌های اروپا 2022 رسانده است. به گفته تلگراف، او یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال هلند برای سرمربیگری مردان این کشور است.

این نشریه ادعا می‌کند که روسای فدراسیون هلند ماه‌ها به‌طور خصوصی اعتقاد داشتند که او می‌تواند در تیم ملی مردان فعالیت کند. شانس نامزدی او اکنون قوی‌تر از همیشه است."

رونالد کومان، سرمربی سابق بارسلونا و اورتون، سرمربی فعلی تیم مردان هلند است. او پس از اینکه قبلاً بین سال‌های 2018 تا 2020 این سمت را برعهده داشت، دومین دوره حضورش در این نقش را سپری می‌کند.

او با جدایی از هلند در بارسلونا فعالیت داشت که پس اژ 14 ماه از سمتش اخراج شد و اکنون هم در هدایت هلند تحت فشار قابل توجهی است.

از زمانی که کومان در ژانویه هدایت این تیم را برعهده گرفت، هلند تنها یک پیروزی از چهار بازی خود کسب کرده است: پیروزی 3-0 مقابل جبل الطارق در ماه مارس.

یک گزینه جالب برای هدایت تیم ملی هلند 2
یک گزینه جالب برای هدایت تیم ملی هلند 3