یک‌شنبه 27 خرداد 1403

‌زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟ چند روز صبر کنید

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
‌زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟ چند روز صبر کنید

اقتصادنیوز: علیرضا زاکانی شهردار تهران یکی از نامزدهای انتخاباتی دوره گذشته ریاست جمهوری بود او پس از کناره گیری از رقابت ها صندلی بهارستان را به قصد خدمت در بهشت ترک کرد آیا برگزاری انتخابات زودهنگام او را به نامزدی مجدد ترغیب می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شهردار تهران همیشه یکی از گزینه های بالقوه ریاست جمهوری بوده، برخی از شهرداران با همین انگیزه پا به ساختمان بهشت می گذارند که مقصد بعدی شان پاستور باشد. اصطلاحا می گویند شهرداری تهران برای شهرداران مثل شهرداری پاریس برای ژاک شیراک است که توانست از آنجا به ریاست جمهوری فرانسه برسد. محمود احمدی نژاد تنها شهرداری بوده که توانسته به ریاست جمهوری برسد. محمد باقرقالیباف شهردار 12 ساله تهران هم در دوره شهرداری دوبار نامزد شد اما موفق به پیروزی در انتخابات نشد.

حالا هم علیرضا زاکانی شهردار تهران، که در رقابت های قبلی ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی کناره گیری کرد از همان ماه های ابتدایی با تکرار الگوهای احمدی نژاد در شهرداری مانندمحله گردی ها به همراه دادن وعده های بزرگ مانند «ایجاد یک قرض الحسنه در هر محله»،«کیف پول شهروندی بااعتبار اولیه 200 هزار تومان» و... خاطره این شهردار که رییس جمهور شد را زنده می کرد.

بسیاری تصور می کردند او قصد دارد خود را به عنوان یک نامزد بالقوه در صحنه نگه دارد. با حادثه اخیر و برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، شهردار تهران در لیست گمانه زنی ها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران در گفت وگویی که سه شنبه هفته گذشته در حاشیه صحن شورای شهر تهران با اکوایران کرد درپاسخ به این پرسش که «زاکانی احتمال دارد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند؟» گفت: هنوز وقتی عکس اقای رییسی را در سطح شهر می بینیم باور نمی کنیم انسانی که دنبال هیچ ویترینی برای خودش نبود و تنها خودش بود و کارش بود از میان ما رفته است. هنوز زود است که چنین رایزنی هایی را انجام دهیم و در میان ما که چنین صحبت هایی مطرح نشده است.

او ادامه می دهد: زمان کم است و حدود 45 روز تا انتخاب رییس جمهور بعدی زمان است و باید رقابتی سالمی شروع شود اما تا الان چنین موضوعاتی مطرح نبوده و دست کم درخصوص آقای زاکانی چنین بحث هایی انجام نشده و نیاز به زمان است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید