10شهرستان مازندران در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند
ساری - ایرنا - طبق تازهترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مناطق زرد کرونایی مازندران از 6 به 10 شهرستان افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، در حال حاضر از مجموع 22 شهرستان استان مازندران،10 شهرستان در وضعیت زرد و 12 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
بر اساس این ارزیابی شهرستان های فریدونکنار، عباس آباد، گلوگاه و نکا که تاکنون در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می بردند، با تغییر رنگ بندی وارد وضعیت زرد شدند.
به طور کل هم اکنون شهرهای، بابلسر، فریدونکنار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمال، میاندرود، نکا، کلاردشت، عباس آباد و گلوگاه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
همچنیمن شهرهای ساری، بابل، آمل، قائمشهر، محمودآباد، جویبار، نور، نوشهر، چالوس، بهشهر، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
مازندران از هفته دوم فروردین ماه با تغییر رنگ بندی 6 شهرستان به طور رسمی وارد موج چهارم کرونا شد و کمتر از سه هفته به پیک این موج رسید و در 28 فروردین ماه شمار بیماران مبتلا به کووید 19 استان به اوج خود یعنی به عدد یک هزار و 644 نفر رسید و بعد از ان روند بیماران در استان سیر نزولی به خود گرفت.
در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل 640 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 147 نفر به دلیل وخامت وضعیتشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند.
*س_برچسبها_س* *س_پرونده خبری_س*