یک‌شنبه 15 مهر 1403

10 درصد از ظرفیت‌های دریایی کشور مورد استفاده قرار گرفته است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
10 درصد از ظرفیت‌های دریایی کشور مورد استفاده قرار گرفته است

علی اکبر مرزبان معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد با بیان اینکه امروز روز جهانی دریانورد است و دریانورد شامل همه رتبه ها و رده ها بر روی کشتی از جمله تجاری، مسافری است گفت: اقتصاد دریایی آنقدر مهم است که در آبان ماه سال گذشته سیاست های کلی دریا توسط مقام معظم رهبری به تمامی قوای کشوز ابلاغ شد و دولت مکلف شد برنامه های خود را ظرف 6ماه ابلاغ کند.

وی افزود: در زمان شهید جمهور برنامه جامع تحقق سیاست های دریا محور در اردیبهشت ماه تهیه و به هئیت دولت ارائه شد چراکه یکی از اصلی ترین سیاست های رئیس جمهور شهید بحث توسعه اقتصاد دریا محور و توجه به دریانورد بوده است.

مرزبان اظهار کرد: در برنامه جامع تحقق سیاست های دریا محور یک جدول پیوست در حوزه آموزش و ارتقای سطح علمی و جامع دریایی کشور تهیه شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر بیان کرد: بحث آموزش و ارتقای سطح علمی و جامع دریایی با توجه به اهمیتی که در بیش از 70 حکم برای نهادها و انجمن های دریایی کشور تهیه شده تا ظرف یک دهه آینده جایگاه اقتصاد دریایی را به شان مورد نظر برسانیم.

مرزبان بیان کرد: تا به امروز تنها از 10 درصد از ظرفیت های بخش دریایی کشور مورد استفاده قرار گرفته و متاسفانه هنوز به آن جایگاه و ظرفیت های مد نظر از جمله توسعه سواحل مکران، توسعه سکوها، توسعه معادن، بخش مسافری، بخش تجاری و... استفاده کامل نشده است.

معاون دریایی سازمان بنادر بیان کرد: توسعه دریایی سهم بسیاربالایی در تولید ناخالص و ارزآوری داشته و توسعه دریانوردی اهمیت بسیار زیادی در این بخش دارد.

او گفت: حدود یک میلیون و 600 هزار نفر دریانورد بر روی کشتی اقیانوس پیما مشغول به کار هستند.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی