پنج‌شنبه 12 مهر 1403

10 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی شرکت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی شرکت کردند

اراک - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: 10 هزار نفر در این استان برای رقابت‌های دهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی نام‌نویسی کرده و آماده رقابت هستند.

«مهدی ثامنی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هشت هزارو 500 نفر از شرکت‌کنندگان این جشنواره در بخش چهار گزینه‌ای، 50 نفر داستانک، 405 نفر نقاشی، 188 نفر پویش و یک هزار و 330 نفر در بخش خانوادگی به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: مهلت شرکت در این دوره از فعالیت‌های جشنواره کتابخوانی رضوی تا 31 تیرماه جاری تعیین شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: شهرستان شازند با 2 هزار و 300 نفر شرکت کننده از نظر تعداد کتابخانه بیشترین مشارکت و استقبال را امسال از این جشنواره داشته است.

ثامنی افزود: در این دوره 12 عنوان کتاب ویژه سه گروه سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده و علاقه‌مندان با دریافت فایل کتاب‌ها از سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.samakpl.ir می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره همچون پویش فردی و گروهی، مسابقات چهارگزینه‌ای مجازی، داستانک‌نویسی، مسابقه روزنامه‌دیواری و مسابقه نقاشی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل می‌شود.

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همچون دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

یک میلیون و 200 هزار و 936 جلد کتاب در 904 هزار و 162 عنوان در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*