سه‌شنبه 17 مهر 1403

10 واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شدند

تهران - ایرنا - رئیس اتاق اصناف پاکدشت گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی، 10 واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد.

پرویز نوروزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان در شیوع ویروس کرونا، فقط مشاغل گروه یک و دو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند. وی افزود: محدودیت‌های هوشمند کرونایی که از اول آذرماه در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت اجرا شد، با بازرسی روزانه 140 گشت مشترک از سوی بازرسان اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف، مرکز بهداشت و دستگاه‌های ذیربط همراه شد تا دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی اجرا شود. رئیس اتاق اصناف پاکدشت خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت فعالیت مشاغل، بیش از 90 درصد از واحدهای صنفی همکاری خوبی در رعایت مسائل بهداشتی داشتند. نوروزی گفت: با توجه به ابلاغیه‌های اتاق اصناف مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، 10 واحد صنفی به دلیل تکرار تخلف پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد. وی افزود: این واحدهای متخلف شامل سالن زیبایی زنانه، مشاور املاک، مراکز تهیه غذا و کافی شاپ است. رئیس اتاق اصناف پاکدشت گفت: به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و هشدارهای ستاد ملی کرونا، روزانه 130 مورد اخطاریه برای صنوف متخلف صادر می‌شود که در صورت تکرار تخلف، این واحدها نیز پلمب می‌شود. وی گفت: سه واحد نانوایی در شهر فرون‌آباد به دلیل دلیل کم فروشی و گران فروشی به بهانه افزایش هزینه‌های حمل و نقل، متخلف شناخته شده و برای آنان اخطاریه و پرونده تخلف صادر شد. پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

وی گفت: در صورت مشاهده تکرار هر گونه تخلف، این واحدها پلمب خواهند شد.

نوروزی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 40 هزار شهروندان پاکدشتی در 9 هزار واحد توزیعی و تولیدی و 6 هزار واحد خدماتی زیر نظیر 18 اتحادیه مشغول به‌کارند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تماس 124 گزارش داده تا واحد بازرسی در اسرع وقت موضوع را پیگیری کند.

*س_برچسب‌ها_س*