یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

1000 دستگاه کامپیوتر خودرو از مخفیگاه 2 مالخر کشف شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
1000 دستگاه کامپیوتر خودرو از مخفیگاه 2 مالخر کشف شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف بیش از 1000 دستگاه کامپیوتر خودرو از مخفیگاه دو مالخر اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مأموران کلانتری 121 سلیمانیه با دستگیری موتورسواری که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در حال سرقت کامپیوتر خودرو از یک دستگاه خودروی خاور بود، اقدام به پی‌جویی‌های انتظامی و رصد‌های اطلاعاتی کرده و در جریان آن از خرید و فروش گسترده کامپیوتر‌های مسروقه خودرو توسط دو مالخر سابقه‌دار در محدوده میدان شوش مطلع شدند.

وی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان، تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از چند روز کنترل نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از این محل، 1000 دستگاه انواع کامپیوتر خودرو‌ها را که اکثر آن‌ها کامپیوتر خودرو‌های سواری بود، کشف کردند.

معظمی گودرزی با اشاره به دستگیر دو متهم و انتقال آنان به مقر انتظامی گفت: متهمان 41 و 48 ساله که چند فقره سابقه کیفری سرقت را نیز در پرونده خود دارند، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شدند، اما در ادامه تحقیقات پلیس و با مشاهده ادله و شواهد موجود به خرید کامپیوتر‌های سرقتی از سارقان نقاط مختلف کشور اعتراف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 25 میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: برای متهمان پرونده‌ای تشکیل شده و این افراد به دادسرا معرفی شدند. تحقیقات پلیس برای کشف جزئیات پرونده و همچنین شناسایی مالباختگان در دستورکار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی