شنبه 29 اردیبهشت 1403

11 شهرستان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی به 1100 خانوار آسیب‌دیده از سیل

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
11 شهرستان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی به 1100 خانوار آسیب‌دیده از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی 3 فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از روز هشتم اسفند بارندگی‌هایی در جنوب شرق کشور داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز 11 اسفند ماه 4 منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی بوده و در 11 شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده اند افزود: عمدتا سیلاب‌ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و منجر به بروز آبگرفتگی‌های گسترده‌ای شده و تا این لحظه به حدود 1100 خانوار امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوار‌های گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد افزود: از این تعداد به 270 خانوار اسکان اضطراری داده شده است.

وی گفت: بین متاثرین از سیل و آبگرفتگی 1200 تخته موکت و 2 هزار تخته پتو، 5 تن نایلون، 250 شعله چراغ والور توزیع و 6 هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل زده است.

محمودی ادامه داد: 64 تیم در منطقه حضور پیدا کرده اند و به استان‌های همجوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده باش داده شده تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند.

در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل 2 فروند بالگرد فراخوان شده، اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب جدا خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون