شنبه 14 مهر 1403

11 هزار زائر اربعینی خراسان شمالی تقاضای خروج از مرز مهران را دارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
11 هزار زائر اربعینی خراسان شمالی تقاضای خروج از مرز مهران را دارند

محمدباقر قاصری گفت: از تعداد 13 هزار و 900 ثبت نامی اربعین در خراسان شمالی، تاکنون 11 هزار و 300 نفر مرز مهران، 292 نفر مرز چذابه و 240 نفر نیز مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصراترک از بجنورد، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، عصر امروز در ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار داشت: براساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح، از استان خراسان شمالی تاکنون 13 هزار و 900 نفر ثبت نام اولیه شان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه زائران اربعین بعد از قطعی شدن ثبت نام در سامانه سماح، نوع مرز خروج از کشور را انتخاب می کنند، ادامه داد: از تعداد کل ثبت نامی ها تاکنون 11 هزار و 300 نفر مرز مهران، 292 نفر مرز چذابه و 240 نفر نیز مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند.

قاصری با بیان اینکه پیگیری ها برای خروج زائران از استان از طریق راه آهن در حال انجام است، گفت: تاکنون هیچ اعلامی مبنی بر موافقت زائران از این طریق مطرح نشده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که با اوج گیری سفرهای اربعین، به دلیل کمبود ناوگان عمومی، در سطح اعزام های معمولی عتبات به مشکل می خوریم.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام قطعی اعزام به کربلا تا 24 شهریور ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون براساس آمار ثبت شده بیشترین تاریخی که برای خروج از کشور انتخاب شده، مرز مهران با دو هزار و 400 نفر در تاریخ 15 شهریور ماه بوده است.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که افرادی که قصد سفر به اربعین را دارند باید حتما دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در صورتی که 6 ماه از تزریق دوز دوم گذشته باشد باید پیش از اعزام دوز یادآور را تزریق کند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی و نزدیک شدن به اربعین، مرزها و کشور عراق به شدت با ازدحام جمعیت مواجه می شود، گفت: زائران زمان رفتن به سفر را به روزهای پایانی موکول نکنند و سعی کنند که مدت زمان کوتاهی را در سفر حضور داشته باشند تا حد ممکن از ابتلا به ویروس کرونا درامان باشند.

انتهای پیام /