دوشنبه 16 مهر 1403

11 پایگاه بهزیستی زنجان آماده دریافت کمک‌های مردمی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
11 پایگاه بهزیستی زنجان آماده دریافت کمک‌های مردمی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت عید قربان تا عید غدیرخم، بهزیستی استان با تاسی از سیره اهل بیت (ع) و در راستای ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری در 11 پایگاه آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی (نذورات، گوشت قربانی و غیره) همشهریان خیر است.

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته هفت پایگاه در مراکز بهزیستی شهرستان های تابعه، چهار پایگاه نیز در مرکز استان که یک پایگاه در ستاد بهزیستی و یک پایگاه درمرکز شیرخوارگاه شهیدثمین تاب بهزیستی، بهزیستی شهرستان زنجان، و مجتمع توانبخشی شهبد فلاح برای جمع آوری کمکهای مردمی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این نذورات و کمک های مردمی جمع آوری در بخش مسکن، پرداخت تسهیلات جهیزیه و ازدواج، هزینه های تحصیلی کودکان و کمک های درمانی خانواده های معلولان، نیازمندان، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر هزینه خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا شماره کارت مجازی 5029081010321806 نزد بانک توسعه تعاون جهت پرداخت کمک های نقدی مردم نوع دوست زنجانی ها اختصاص یافته است.

به گفته محمدی، جلب و جذب مشارکت های مردمی در رفع مشکلات مددجویان و معلولین نقش بسزایی داشته و تمامی نذورات نقدی و غیر نقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان، سالمندان، ایتام و دیگر مددجویان در اسرع وقت توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم خیر و نوع دوست این استان مبلغ پنج میلیارد ریال به معلولین، زنان سرپرست خانوار، ایتام و اقشار آسیب پذیر بهزیستی در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی در دهه ولایت کمک کردند.

به گزارش ایرنا، 19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 28 هزار و 498 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 18 هزار و 436 خانوار معادل 65 درصد مستمری بگیر بوده و 35 درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*