چهارشنبه 18 مهر 1403

1100 بسته معیشتی بین کارگران سرگذر خراسان شمالی توزیع می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
1100 بسته معیشتی بین کارگران سرگذر خراسان شمالی توزیع می شود

حسن خاکسار گفت: طی رزمایش کمک مومنانه جهت رفع بخشی از مشکلات کارگران سرگذر براساس آمار جمع آوری شده، یک هزار و 100 بسته معیشتی تهیه و در درب منازل کارگران به آنان تحویل داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن خاکسار، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه تقویت تولید داخلی و کمک به دولت در اسلامی کردن محیط کارگری از جمله وظایف بسیج جامعه کارگری است، اظهار داشت: براین اساس باید با بهره گیری از نیروهای بومی استان و نگاه ویژه به صنایع کوچک در جهت رفع مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال و موانع تولید گام برداشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارگران بازوان توانمند جامعه هستند و پیشرفت و توسعه نیازمند زحمات این قشر زحمتکش است، گفت: به مناسبت هفته کارگر 51 برنامه برای این اقشار در تمامی شهرستان های خراسان شمالی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان باتوجه به اینکه اقشار زیادی از لحاظ شغلی دچار مشکل شدند که بخشی از آنها را جامعه کارگری تشکیل می دهند، اقداماتی در جهت کمک به این گروه در دست اقدام قرار گرفت.

خاکسار با اشاره به اینکه تعداد 250 بسته بهداشتی در میان کارگران سرگذر توزیع شد، گفت: همچنین بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و آغاز به کار رزمایش کمک مومنانه در جهت جمع آوری اطلاعات آماری کارگران سرگذر در سراسر استان اقدام شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 100 کارگر سرگذر در تمامی شهرستان های استان خراسان شمالی شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد 450 کارگر در بجنورد، 150 کارگر در شیروان، 140 کارگر در اسفراین، 90 کارگر در جاجرم، 60 کارگر در گرمه، 50 کارگر در راز و جرگلان، 90 کارگر در فاروج، 70 کارگر در گرمه بوده اند.

وی اضافه کرد: طی رزمایش کمک مومنانه جهت رفع بخشی از مشکلات کارگران سرگذر براساس آمار جمع آوری شده بسته معیشتی و غذایی به ارزش ریالی سه میلیون ریال تهیه و جلوی درب منازلشان تحویل داده می شود.

خاکسار گفت: این بسته معیشتی شامل اقلامی از جمله، برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، خرما است.

وی افزود: همچنین در شرایط بحران کرونا، 15 گروه جهادی از مجموعه بسیج کارگری استان جهت انجام ضدعفونی و گندزدایی معابر، تب سنجی، نظارت، حضور در غربالگری با همکاری بسیج جامعه پزشکی و علوم پزشکی در انجام این فعالیت های پیش گیرانه حضور داشتند.

خاکسار عنوان کرد: علاوه بر این حضور کارگران در شیفت ایثار جهت کمک به صنایع استان برگزار شد که کارگران با حضور در کارخانه فولاد اسفراین، کارخانه آلومینای جاجرم و صنایع کوچک توانستند تاثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: قشر کارگر استان در روزهای نخست انتشار ویروس کرونا در استان که کمبود هایی در عرصه ماسک و اقلام بهداشتی وجود داشت، داوطلبانه در کارگاه های مردمی حضور پیدا کردند و همکاری داشتند.

انتهای پیام / رحمانی