سه‌شنبه 17 مهر 1403

1100 طرح کشاورزی خراسان شمالی تسهیلات روستایی دریافت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1100 طرح کشاورزی خراسان شمالی تسهیلات روستایی دریافت می‌کنند

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزار و 100 طرح کشاورزی استان به ارزش 2 هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات روستایی مصوب شده که در نوبت دریافت این تسهیلات هستند.

عبدالله یوسفی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار می رود با تامین منابع، به پرداخت این تسهیلات سرعت داده شود.

وی افزود: تاکنون برای اجرای سه هزار و 954 طرح کشاورزی استان، سه هزار و 140 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها، برای پنج هزار و 957 نفر شغل ایجاد می شود.

یوسفی اظهار داشت: درصد جذب تسهیلات روستایی و عشایری در بخش کشاورزی، 74 درصد مجموع اعتبارات جذب شده خراسان شمالی را تشکیل می دهد.

وی گفت: پنج هزار و 298 طرح بخش کشاورزی به ارزش چهار هزار و 250 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری، مصوب شده است که میزان اشتغال تعهد شده با اجرای این طرح ها، هشت هزار و 587 نفر است.

یوسفی با بیان اینکه محور توسعه خراسان شمالی، کشاورزی است، اظهار داشت: پیشران توسعه این استان، بخش کشاورزی است و در تخصیص منابع تسهیلاتی برای اشتغال پایدار روستایی هم، تاکید بر آن است که منابع با توجه به ظرفیت ها و اولویت ها تخصیص یابد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی بیشترین نرخ سکونت روستایی را در میان استان های کشور دارد و بالاترین نرخ اشتغال بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، به طوری که 37 تا 41 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

وی گفت: بر این اساس تلاش داریم تا پرداخت تسهیلات مشاغل پایدار روستایی هم به تکمیل زنجیره تولید از جمله تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، زعفران و انگور سوق داده شود.

وی با اشاره به ظرفیت دامپروری در این استان گفت: طرح اصلاح نژاد دامی، در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده است و امید می رود با اجرای آن، گامی برای رونق اقتصادی منطقه برداشته شود.

خراسان شمالی با حدود سه میلیون واحد دامی، از قطب های دامپروری کشور است و 3.5 درصد از جمعیت دام سبک کشور در این استان نگهداری می شود.

استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*