سه‌شنبه 17 مهر 1403

12 طرح صنعتی در زنجان تکمیل و راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
12 طرح صنعتی در زنجان تکمیل و راه‌اندازی می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 12 طرح صنعتی جهت تکمیل و راه‌اندازی در راستای تکمیل پروژه‌های اقتصادی مقاومتی این استان در سال جهش تولید، مصوب شد که تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

ناصر فغفوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مشخصات این طرح‌ها اظهار داشت: طرح صنعتی سپهر پلاستیک و طرح تولید پدیده شیمی غرب از جمله این طرح‌ها هستند که با راه‌اندازی آن‌ها زمینه اشتغال 210 نفر فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فولاد البرز ناب آرش، یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی در دست اجرا است که با تکمیل آن زمینه اشتغال برای 900 نفر در استان زنجان فراهم می‌شود.

فغفوری افزود: تکمیل زنجیره صنایع برق و الکترونیک، توسعه تولید مقوای دوبلکس و کاغذ چاپ و تحریر نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام استان زنجان در سال 99 هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحد تولیدی سرجین‌بافت، یکی دیگر از واحدهای بزرگ این استان به شمار می‌رود که با راه‌اندازی آن زمینه برای اشتغال یک هزار نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: تکمیل طرح توسعه اطلس‌جین، راه‌اندازی طرح صنعتی تولیدی سیوان، راه‌اندازی طرح صنعتی پدیده شیمی قرن، نورد فولادکاران افق، ذوب‌آهن نگین کاسپین و تکمیل طرح جهان نمو نیز سایر طرح‌های صنعتی مصوب استان زنجان در سال جهش تولید است.

فغفوری اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین مشکل کارخانه‌ها و واحدهای این استان در بحث تولید، تامین مواد اولیه وارداتی است که به دلیل فرآیند طولانی تاییدیه‌های بانک مرکزی با تاخیر انجام می‌شود که این مورد، نیازمند اقدامات موثرتری است.

وی با بیان اینکه تحقق جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: حتی اگر بهترین شرایط ممکن را هم برای واحدهای تولیدی، فراهم کنیم اما مواد اولیه تامین نشود، جهش تولید محقق نخواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*