چهارشنبه 4 مهر 1403

120 شهید پرستار در بحران کرونا / گلایه از سهمیه واکسن پرستاران

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
120 شهید پرستار در بحران کرونا / گلایه از سهمیه واکسن پرستاران

رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به جانفشانی پرستاران در بحران کرونا و مبتلایان و شهدای پرستار در این دوران، گفت: باید قانونی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که موضوع شهدای پرستاری و سلامت پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، محمد میرزابیگی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پرستار، گفت: پرستاری کشور در این صده گذشته پیشرفت های خوبی داشت. پرستاران ایران اسلامی در 15 ماه قبل فداکاری خود را ثابت کردند و با اینکه به شکل سلسله وار پرستاران مبتلا یا بستری یا قرنطینه هستند اما از خدمت خود کم نگذاشتند و صحنه‌های فداکاری و زیبایی خلق کردند.

وی با تشکر از پیام‌های مقام معظم رهبری برای پرستاران، افزود: این موضوع به دلیل برجستگی خدمات پرستاران در بحران کرونا است. پرستاران با تمام مشکلات باز هم فدایی مردم هستند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

میرزابیگی ادامه داد: خبرنگاران نیز در طول این مدت شیوع کرونا دوشادوش پرستاران پیام و مشکلات آنها را به خوبی منعکس کردید و فضای خوبی بین این دو گروه ایجاد شد.

وی افزود: ما به صورت مشخص در نیم قرن گذشته در ابتدای انقلاب اسلامی و ماقبل آن در بعد دانشکده‌های پرستاری تنها یک دانشکده داشتیم و اکنون 195 دانشکده پرستاری و 60 هزار دانشجو داریم که در رده های تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری را آموزش می‌بینند. از طرفی رده بندی پرستاری حرفه‌ای و غیرحرفه ای مانند کمک پرستاری را داریم. در سطح کارشناسی 14 رشته مقطع و در سطح دکتری 14 گرایش پرستاری داریم.

وی درباره شهدای پرستاری بیان کرد: تاکنون حدود 100 هزار ابتلای پرستاران به کرونا داشتیم و همچنین 120 شهید پرستاری در بحران کرونا داشتیم و این موضوع به شکل منسجم پیگیری می‌شود و باید قانونی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که موضوع شهدای پرستاری و سلامت پیگیری شود.

ادامه دارد