دوشنبه 16 مهر 1403

13 طرح عمرانی ورزشی در زنجان آماده افتتاح و بهره‌برداری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13 طرح عمرانی ورزشی در زنجان آماده افتتاح و بهره‌برداری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تعداد 13 طرح عمرانی ورزشی در سطح این استان آماده برای افتتاح و بهره برداری است.

علی خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجموع وسعت این طرح‌های ورزشی 19 هزار و 160 مترمربع بوده که از این مقدار 10 هزارو 680 مترمربع آن فضای روباز و هشت هزارو 480 متر مابقی نیز سرپوشیده است.

وی اظهار داشت: هشت باب از این تعداد طرح های عمرانی مربوط به زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستای توزلو شهرستان خدابنده، روستای عمیدآباد شهرستان ابهر، روستاهای خیرآباد و والایش شهرستان سلطانیه، روستای قلعه جوق سیاه منصور شهرستان ماهنشان، روستای گلابر شهرستان ایجرود و روستای شویر شهرستان خرمدره، است.

خلیلی تصریح کرد: مابقی این طرح‌های ورزشی نیز شامل سکوی تماشاچی و سالن چند منظوره خیرساز در شهرستان سلطانیه، استخر سرپوشیده در شهرهای هیدج و صائین قلعه در شهرستان ابهر و استادیوم ورزشی فوتبال زرین آباد در شهرستان ایجرود، است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تلاش می شود این طرح‌های عمرانی با حضور مسوولان کشوری (وزیر یا معاون وزیر ورزش و جوانان) و استاندار زنجان در آینده نزدیک، افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شود.

وی تصریح کرد: زنجان از زیرساخت های ورزشی بسیار خوب و مناسب برخوردار است که این زیرساخت ها، زمینه و بستر را برای تربیت ورزشکاران توانمند و تعالی و پیشرفت رشته های مختلف، فراهم‌تر کرده است.

خلیلی ادامه داد: ظرفیت و زیرساخت‌های ورزش این استان برای میزبانی رقابت‌های مختلف ملی و بین المللی و همچنین برپایی اردوهای تیم ملی مطلوب و مناسب است و باید از این فرصت برای ارتقا سطح ورزش این استان استفاده بهتر و بیشتری شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، سهمی بالا در موفقیت‌های ورزش کشور دارد، افزود: ورزش در بین زنجانی‌ها از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است و موفقیت‌های کسب شده در میادین کشوری و برون مرزی در طی سال‌های گذشته تا به امروز، نشان می‌دهد که این استان از وجود ورزشکاران و مربیان مستعد و توانمندی برخوردار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: زنجان در بسیاری از رشته‌های مختلف ورزشی ازجمله ووشو، کونگ فو، بدمینتون، سپک تاکرا، قایقرانی، دوچرخه سواری، ورزش‌های جانبازان و معلولان، سنگنوردی، وزنه برداری و شمشیربازی، سرآمد محسوب می‌شود و حرف برای گفتن دارد که این نیز مرهون زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب ورزشی است.

*س_برچسب‌ها_س*