دوشنبه 16 مهر 1403

132 درصد تعهدات از محل منابع عمومی اجرایی شده است / ارتقای بهره‌وری در خراسان‌جنوبی به مدد دانش بنیان‌ها

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
132 درصد تعهدات از محل منابع عمومی اجرایی شده است / ارتقای بهره‌وری در خراسان‌جنوبی به مدد دانش بنیان‌ها

مرتضوی گفت: در خراسان جنوبی از محل منابع عمومی آن چیزی که در سال گذشته تعهد بوده است حدود 132 درصد اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه جمع بندی پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی حدود 100 طرح و پروژه را در بر میگیرد که منابع آن به چند دسته تقسیم میشود.

وی افزود: منابع عمومی، منابع صندوق توسعه ملی، منابع ماده 56 و بخشی از منابع دستگاه های اجرایی و منابع نفت از جمله منابع اعتباری است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: از محل منابع عمومی آن چیزی که در سال گذشته تعهد بوده است حدود 132 درصد اجرایی و عملیاتی شد.

مرتضوی عنوان کرد: تعهدات وزارت نفت که بیش از 75 میلیارد تومان بوده صددرصد محقق شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی نیز بخشی از منابعشان را که تعهد سال 1400 بوده پرداخت کردند و بخش دیگر که 1401 و 1402 است را پرداخت خواهند کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در این سفر اگرچه قدری با تاخیر آمدیم مصوبات سفر را علاوه بر اینکه از تهران رصد میکنیم امروز برای نظارت میدانی آمدیم.

مرتضوی با بیان اینکه خوشبختانه کارهای خوبی در سطح استان انجام گرفته، افزود: در این بازه زمانی کوتاه امکان اینکه از تمام طرح ها و پروژه ها بازید داشته باشیم نبود اما گزارشاتی که مدیران ارشد و روسای دستگاه های اجرایی استان ارائه کردند حاکی از این است که استان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی به حوزه طرح های اقتصادی اشاره و عنوان کرد: در این خصوص نیز منابع مناسبی از محل تسهیلات بانکی پیش بینی شده است برای ازدواج جوانان منابعی در سال گذشته پیش بینی شده بود که پرداخت شده است و در سال جاری پرداخت خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه تامین مسکن تمام تلاش همکاران ما این بوده که زمین و امکانات مناسب برای آن تعهدی که در کنار مسکن شهری و روستایی داشتند.

مرتضوی عنوان کرد: ارزیابی من این است که در استان خراسان جنوبی مازاد بر تعهدات دولت تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: برخی از مباحث که نیاز به اخذ مجوز داشتند امروز مجدد مصوب کردیم که آقای استاندار پیگیری کنند من نیز در خدمت آقای استاندار هستم ان شاءالله که به نتیجه خواهند رسید.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از سفر اول رئیس جمهور سفر دومی صورت خواهد گرفت، گفت: در سفر اول همکاران ما در استان مطالبه گری میکردند در سفر دوم باید به مطالبات ما پاسخگو باشند.

مرتضوی ادامه داد: مطالبه گری ما در راستای تحقق مطالبات سفر خواهد بود و علاوه بر آن اگر طرح و پروژه دیگری در حوزه های مختلف به ویژه زیرساختی و بحث اشتغال مانده است پیگیری میشود‌.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت رشد 8 درصدی است، افزود: رشد 8 درصدی با دو موضوع سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق میشود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: دوستان ما در استان باید از محل منابع استان و منابع ملی و ما نیز به عنوان یار دوازدهم در خدمت آنها هستیم و در حوزه سرمایه گذاری کمک میکنیم.

مرتضوی گفت: خراسان جنوبی استان دانش بنیان است یعنی قدرت نرم افزاری مردم استان خراسان جنوبی قدرت بسیار بالایی است و به مدد دانش بنیان ها باید ما بهره وری را ارتقا داده تا بتوانیم به رشد 8 درصدی برسیم مشکلات اشتغال را کم کنیم بیکاری و فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند و ضریب جینی اصلاح شود و ان شاءالله بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص از شرمندگی مردم کشور و خراسان جنوبی خارج شویم.

انتهای پیام /