شنبه 29 اردیبهشت 1403

14 حمله اوکراین به نیروهای روس در یک روز گذشته شکست خورد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
14 حمله اوکراین به نیروهای روس در یک روز گذشته شکست خورد

وزارت دفاع روسیه با اشاره به دفع چهارده حمله نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای خود طی یک روز گذشته، گفت که بیش از 700 نفر از عوامل رژیم کی‌یف در این حملات کشته شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور، طی بیست و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «سه حمله دشمن در محور دونتسک به نیروهای روسی دفع شد و چندین یگان پیاده‌نظام ارتش اوکراین متشکل از حدود 235 نظامی از بین رفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه چهار حمله نیروهای اوکراینی به شهرهای اوسپینوفکا و رابوتینو در محور زاپروژیا طی یک روز گذشته دفع شد، توضیح داد: «در این نبردها حداقل 125 نظامی رژیم کی‌یف کشته شده و یک دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر اف‌اچ -70 ساخت انگلیس از بین رفت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «تلفات نیروهای اوکراینی در محور کراسنی‌لیمان به بیش از 50 سرباز رسید. حدود 15 نظامی اوکراینی نیز در محور خرسون طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از پای درآمدند».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع پنج حمله نیروهای مسلح اوکراین به محور کوبیانسک، اظهار داشت: «65 نظامی اوکراینی و همچنین یک ایستگاه رادار ضد موشک‌های توپخانه‌ای، ساخت آمریکا، منهدم شدند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه در پایان افزود: «یک انبار مهمات نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر واسیلکوکا در منطقه دنیپرو پتروفسک نابود و 240 نظامی این کشور نیز در محور جنوب دونتسک از بین رفتند».

پیش از این، «آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو ضمن اشاره به دفع دو حمله پهپادی نیروهای اوکراینی به این منطقه، گفته بود که بر اثر سقوط لاشه پهپاد منهدم‌شده در منطقه ایسترا، دو شهروند روس مجروح شدند.

منبع: فارس