جمعه 30 شهریور 1403

140 محکوم زن و 39 محکوم امنیتی مشمول عفو شدند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
140 محکوم زن و 39 محکوم امنیتی مشمول عفو شدند

معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری توضیح داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی؛ معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) انجام شد، توضیح داد.

وی اظهار کرد: در این مرحله اسامی 2 هزار و 887 نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی افزود: از مجموع 2 هزار و 887 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله 2 هزار و 745 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، 11 نفر از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و 131 نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: از 2 هزار و 745 نفر محکومان محاکم عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌اند، هزار و 291 نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و 596 نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

موافقت امام خامنه‌ای با عفو مجازات سه‌هزار نفر از محکومان

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: 59 نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با یک درجه تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: 7 نفر از افراد نیز شرایط اولیه عفو در کمیسیون مرکزی عفو را نداشتند که با درخواست رئیس محترم قوه قضائیه از مقام معظم رهبری و در اجرای ماده 20 آئین نامه عفو و بخشودگی مشمول عفو شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این مرحله 140 نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، 40 نفر اتباع بیگانه، 39 نفر محکومان امنیتی و 6 نفر زیر 18 سال هستند.