جمعه 13 مهر 1403

15 شهری که بهترین سیستم حمل و نقل عمومی را در جهان دارند

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
15 شهری که بهترین سیستم حمل و نقل عمومی را در جهان دارند

وبسایت تایم اوت از 20 هزار نفر در 50 شهر جهان نظرسنجی کرد تا دریابد افراد در مورد سیستم حمل و نقل انبوه محلی خود چه احساسی دارند. در ادامه 15 شهر برتر دنیا در زمینه حمل و نقل عمومی رده‌بندی شده‌اند.

می‌دانیم که رشد روزافزون شهر‌ها و افزایش ترافیک خودرو‌ها خبر بدی برای ما و کره زمین است. امری که وجود سیستم کارآمد حمل و نقل عمومی شامل قطار، اتوبوس، مترو و تراموا را به‌ویژه مهم می‌سازد. اما کدام شهر‌ها بهترین سیستم حمل و نقل عمومی را در جهان دارند؟

به گزارش روزیاتو، وبسایت تایم اوت از 20 هزار نفر در 50 شهر جهان نظرسنجی کرد تا دریابد افراد در مورد سیستم حمل و نقل انبوه محلی خود چه احساسی دارند. در ادامه 15 شهر برتر دنیا در زمینه حمل و نقل عمومی رده‌بندی شده‌اند.

15. نیویورک، ایالات متحده آمریکا

اگر مبنا تعداد ایستگاه‌ها باشد، می‌توان گفت متروی نیویورک بزرگ‌ترین متروی جهان است. سیستم وسیع اتوبوس‌ها نیز رفت‌وآمد‌ها را آسان‌تر می‌کند. در مجموع، 83 درصد از مردم نیویورک عقیده داشتند که رفت و آمد در شهر با وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

14. پاریس، فرانسه

پاریس بعد از مسکو دومین سیستم شلوغ مترو را در اروپا دارد. شبکه متراکم پاریس بیش از 300 ایستگاه را در 16 خط پوشش می‌دهد. در نظرسنجی تایم اوت 84 درصد از مردم محلی از حمل و نقل عمومی در پاریس راضی بودند.

13. ادینبورگ، اسکاتلند

اگرچه ادینبورگ به شدت قابل پیاده‌روی است، حمل‌ونقل عمومی نیز در پایتخت اسکاتلند عالی است و اتوبوس‌هایی با کاربری آسان 24 ساعته در هفت روز هفته در شهر عبور و مرور می‌کنند.

با آن‌که تراموا‌ها ممکن است مانند سایر تراموا‌ها در شمال بریتانیا نمادین نباشند، 88 درصد از مردم محلی گفتند که رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی آسان است.

12. مادرید، اسپانیا

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید یکی از جامع‌ترین سیستم‌های حمل و نقل در اروپا است که، قطار‌های سبک، اتوبوس، مترو و همچنین قطار‌های منطقه‌ای را پوشش می‌دهد.

احتمالاً به همین دلایل، 88 درصد از مردم محلی مادرید که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که از شبکه حمل و نقل عمومی شهر خود راضی هستند.

11. لندن، انگلستان

متروی لندن اولین بار در سال 1863 به عنوان یک راه آهن زیرزمینی افتتاح شد و اولین خط زیرزمینی برقی آن نیز در سال 1890 راه‌اندازی شد که آن را به قدیمی‌ترین سیستم متروی جهان تبدیل کرد.

اتوبوس‌ها، قطار‌ها و متروی لندن که از نظر زیبایی‌شناسی نمادین هستند، استفاده آسانی دارند و فوق‌العاده کارآمد هستند. جای تعجب نیست که 91 درصد از لندنی‌ها گفتند که رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی آسان است.

10. آمستردام، هلند

در حالی که انبوهی از دوچرخه‌ها را در سرتاسر پایتخت هلند مشاهده خواهید کرد، حمل و نقل عمومی آمستردام هم روی زمین و هم روی آب را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

شبکه قطارها، ترامواها، کشتی‌ها و اتوبوس‌های شهر کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، بنابراین جای تعجب نیست که 91 درصد از مردم محلی سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر را ستایش کرده‌اند.

9. شانگهای، چین

متروی شانگهای که از نظر تعداد ایستگاه بعد از نیویورک قرار دارد، بزرگترین مترو در جهان از نظر مسافتی است که پوشش می‌دهد. سیستم مترو در شانگهای در واقع از سیستم نیویورک مدل‌برداری شده است.

در کنار قطارها، اتوبوس‌های شانگهای، تاکسی‌ها و کشتی‌های این شهر را می‌توان با استفاده از کارت حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد. ساکنان شهر مطمئنا راضی هستند، زیرا 91 درصد گفتند که عبور و مرور در شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

8. تایپه، تایوان

مترو تایپه یکی از شلوغ‌ترین سیستم‌های ریلی سبک در جهان است، اما همچنان بسیار کارآمد است.

یکی از آسان‌ترین شهر‌ها در آسیا برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تایپه تایوان است و 92 درصد از مردم محلی شبکه حمل و نقل عمومی را مثبت ارزیابی کردند.

7. هنگ کنگ

حمل و نقل عمومی هنگ کنگ که همواره در بین بهترین‌های جهان قرار دارد، کارآمد، تمیز و راحت است.

با توجه به اینکه 75 درصد از جمعیت در فاصله یک کیلومتری ایستگاه مترو زندگی می‌کنند، 92 درصد از مردم هنگ کنگ از سیستم حمل و نقل شهر خود راضی هستند.

6. سنگاپور

جای تعجب نیست که حمل و نقل عمومی در سنگاپور کارآمد، تمیز و مدرن است. علاوه بر این، همه اتوبوس‌ها با ویلچر قابل دسترسی هستند و کالسکه نیز مجاز است.

به گفته 92 درصد از مردم محلی، سنگاپور در بسیاری از چیز‌ها ازجمله در زمینه حمل و نقل عمومی یکی از بهترین‌هاست.

5. استکهلم، سوئد

متروی استکهلم بیهوده «طویل‌ترین گالری هنری جهان» نامیده نشده است. از موزاییک گرفته تا نقاشی‌هایی که انواع موضوعات را پوشش می‌دهند، متروی این شهر پر از خلاقیت است.

اما قضیه فقط زیبایی نیست؛ حمل و نقل عمومی در استکهلم (همچنین شامل تراموا، اتوبوس و کشتی) بسیار کارآمد است؛ و 93 درصد از مردم محلی با این موضوع موافقند!

4. کپنهاگ، دانمارک

حمل‌ونقل عمومی در پایتخت دانمارک دارای سیستم قابل اتکایی از قطارها، اتوبوس‌ها و اتوبوس‌های آبی است که مردم را در تمام طول روز به نقاط مختلف می‌برد.

بعلاوه، شما می‌توانید همه چیز را با یک بلیط پرداخت کنید: کارت کپنهاگ. جای تعجب نیست که 93 درصد از مردم محلی گفتند که رفت و آمد در این شهر آسان است.

3. توکیو، ژاپن

نیویورک بیشترین ایستگاه‌ها را دارد و شانگهای دارای بیشترین مسیرهاست، اما هیچ سرویس حمل و نقل عمومی در جهان به اندازه توکیو افراد را جابه‌جا نمی‌کند.

با این حال، حمل‌ونقل عمومی توکیو به‌خوبی نگهداری می‌شود، و استفاده از آن برای افراد غیرژاپنی‌زبان نیز آسان است. به این دلایل، 94 درصد از مردم محلی گفتند که در شهر به راحتی می‌توان با وسایل نقلیه عمومی رفت‌و‌آمد کرد.

2. پراگ، جمهوری چک

پراگ نه تنها یکی از زیباترین شهر‌های اروپاست، بلکه 96 درصد از مردم محلی گفتند که رفت و آمد در این شهر با وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

پراگ بدون منظره تراموایی که از جلوی یک کلیسای گوتیک یا ساختمان رنسانس عبور می‌کند، پراگ نخواهد بود. بعد از آن مترو است با سه خط که تقریباً تمام قسمت‌های شهر را پوشش می‌دهد.

1. برلین، آلمان

حمل و نقل عمومی راحت، ایمن و همیشه به موقع در برلین بیشتر شبیه یک رویا است؛ بنابراین جای تعجب نیست که این شهر مقام اول را گرفته باشد.

97 درصد از برلینی‌ها شبکه حمل‌ونقل شهر خود را که دهه‌هاست از آن استفاده می‌کنند، تحسین کردند.

از دست ندهید

قانون 80/20 ازدواج شما را نجات می‌دهد

طرز تهیه کیک هویج رژیمی؛ سالم و بدون شکر

این 6 غذای سالم به لاغری کمک نخواهند کرد

خورش کرفس با لوبیا؛ یک تجربه جدید و متفاوت