دوشنبه 16 مهر 1403

15 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
15 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

زنجان - ایرنا - همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی 15 واحد مسکن مددجویی زنجان همزمان با سراسر کشور در این استان افتتاح شد و در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز یکشنبه در آیین واگذاری همزمان 2 هزارو 100 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور افزود: به مناسبت هفته بهزیستی و چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور 15 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مورد افتتاح قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس هشت واحد مسکن ویژه خانوارهای عادی تحت پوشش، یک واحد مسکن ویژه خانوارهای 2 عضو معلول در شهرستان خدابنده، پنج واحد مسکونی در شهرستان طارم و یک واحدمسکونی در زنجان افتتاح و به خانواده های هدف اعطا شد.

این مسؤول ادامه داد: برای ساخت این واحدهای مسکونی 202 میلیون تومان اعتبار توسط بهزیستی به مددجویان پرداخت شده که میزان کمک های بلاعوض برای خانوارهای 2 عضو معلول 72 میلیون تومان و تسهیلات بانکی به مبلغ 80 میلیون تومان بوده است.

به گفته وی، برای خانوارهای عادی 130 میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض و 52 میلیون تومان نیز برای معافیت های انشعاباتی پرداخت شده است.

محمدی افزود: احداث مسکن برای مددجویان یکی از اقدامات مهم در راستای ارائه خدمات حمایتی بهزیستی برای افراد تحت پوشش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 88 واحد مسکونی به افراد تحت پوشش واجد شرایط واگذار شده که برای ساخت این واحدها 884 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده و میزان معافیت های اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل 352 میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، برنامه های بهزیستی کشور از 21 تا 27 تیر امسال و همزمان با هفته بهزیستی با شعار "شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" در این استان در شهرهای زنجان، طارم و خدابنده آغاز شده است.

هم اکنون 19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 28 هزار و 498 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 18 هزار و 436 خانوار معادل 65 درصد مستمری بگیر بوده و 35 درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*