شنبه 14 مهر 1403

153 فقره تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای دارای حداقل 2 معلول زنجانی پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
153 فقره تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای دارای حداقل 2 معلول زنجانی پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با اشاره به ارائه تسهیلات به خانوارهای دارای حداقل 2 معلول روستایی و شهری برای ساخت مسکن گفت: 153 فقره تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای دارای حداقل 2 معلول روستایی و شهری از سوی بنیاد مسکن استان پرداخت شده است.

رضا خواجه ای روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به طرح جامع تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول افزود: تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان وسازمان بهزیستی برای کمک به تامین مسکن مناسب برای خانواده هایی که دارای حداقل 2 عضو معلول بوده، منعقد شده است.

وی اظهار داشت: بر مبنای آن، 24 میلیون تومان توسط بنیاد مسکن استان و بنیاد مستضعفان و 12 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی، به عنوان کمک های بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل 2 معلول پرداخت می شود.

این مسؤول، با اشاره به ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع مناسب سازی محیط‌های روستایی گفت: مناسب سازی محیط روستا به طور ویژه مورد توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار گرفته، چرا که در تمامی طرح های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب سازی محیطی مورد بررسی در تهیه و اجرای طرح های هادی انجام می شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گسترش تعاملات بین دستگاه‌های متولی امر برای حل مشکلات موجود به ویژه در مناطق کم برخوردار روستایی می تواند چشم‌انداز بهتری را در این حوزه فراهم کند.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است و امیدواریم در تمامی استان‌های کشور هماهنگی و تعامل بین مجموعه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، شوراها، دهیاران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر شود تا بتوان با همفکری و مشارکت مردم، معضلات و مشکلات را در حد معقول برطرف کرد.

خواجه ای خاطرنشان کرد: با وجود داشتن مشکلات تامین و تخصیص اعتبار و منابع مالی تلاش ها در خصوص تامین مسکن متقاضیان در سراسر استان و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاها با رعایت دستورالعمل ها و قوانین به روش های مختلف نیاز و مشکلات متقاضیان دریافت زمین جهت احداث منزل مسکونی و برطرف کردن آن است تا دغدغه های مردم در این زمینه به حداقل برسد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در این استان 92 هزارو 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 49 هزارو 582 واحد معادل بیش از 53 درصد مقاوم سازی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*