سه‌شنبه 10 مهر 1403

167 نفر از اهالی ساوه و زرندیه در شبانه روز اخیر به کرونا مبتلا شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
167 نفر از اهالی ساوه و زرندیه در شبانه روز اخیر به کرونا مبتلا شدند

ساوه - ایرنا - سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان گفت: در شبانه روز گذشته 167 نفر در ساوه و زرندیه به کرونا مبتلا شدند تا با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان از آغاز شیوع ویروس مذکور تاکنون به 18 هزار و 670 نفر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمود کریمی» روز چهارشنبه در این خصوص گفت: در 24 ساعت گذشته 114 نفر از طریق تست پی سی آر و 53 مبتلای دیگر با ازمایش سریع شناسایی شدند.

به گفته او، 21 نفر از مبتلایان که وضعیت جسمانی وخیمی داشتند، در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه بستری شدند. وی افزود: در مدت یاد شده همچنین 2 فرد مبتلا به کرونا در ساوه جان خود را از دست دادند تا شمار کل جانباختگان دوره شیوع این ویروس در ساوه و زرندیه به 394 نفر افزایش یابد. به گفته سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در حال حاضر 147 نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 21 نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند. کریمی عنوان کرد: اگرچه شهرستان‌های ساوه و زرندیه در وضعیت نارنجی قرار دارند اما همچنان از شهروندان درخواست داریم توجه به نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند. وی با اشاره به روند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، گفت: هفته جاری واکسیناسیون افراد بالای 80 سال به اتمام می‌رسد و هفته آینده افراد 75 تا 80 سال واکسینه خواهند شد.

*س_برچسب‌ها_س*