پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

17 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
17 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار 10 هزار و 409 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 4 هزار و 702 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد 319 نماد (41 درصد) در مثبت و 459 نماد (59 درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار 10,409 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 4,702 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و 17 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با 2935 واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با 536 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با 652 واحد رشد به حوالی 2 میلیون و 305 هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با 1395 واحد افزایش در ارتفاع 765 هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس