چهارشنبه 11 مهر 1403

2 راس بچه بزکوهی در منطقه حفاظت شده سروآباد از مرگ نجات یافتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 راس بچه بزکوهی در منطقه حفاظت شده سروآباد از مرگ نجات یافتند

سنندج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد از نجات جان 2 راس بچه بزکوهی در منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو این شهرستان خبر داد.

مسعود محمودی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 راس بچه بزکوهی که سن آنها سه و چهار روزه است به هوارنشینان ژونی در ارتفاعات سردشت روستای دل و روآر در بخش مرکزی سروآباد پناه آورده بودند.

وی افزود: چند نفر از جوانان این روستا با مشاهده این 2 بچه بزکوهی که بشدت گرسنه بودند کمک و برای آنها شیر تهیه کرده و سپس به اداره حفاظت محیط زیست سروآباد اطلاع دادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد یادآور شد: یکی از کارکنان این اداره که از اهالی روستای چشمیدر بخش مرکزی است سریع به محل اعزام و 2 راس بچه بزکوهی را تحویل و در همان روستا از شیر گوسفند و بز اهالی برای این 2 بچه بزکوهی شیر تهیه کرده و هم اکنون از آنها مراقبت می‌کند.

وی اضافه کرد: مادر این 2 بچه بزکوهی ناپدید شده و امکان اینکه توسط شکارچیان غیرمجاز شکار شده باشد نیز وجود دارد.

محمودی گفت: باتوجه به ضعیف بودن این 2 بچه بزکوهی و سن کم آنها، امکان رها کردن شان در منطقه نیست لذا با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تا زمان رسیدن به وضعیت مطلوب جسمانی و توانایی لازم برای حفاظت از خود در این اداره نگهداری و سپس رهاسازی می‌شوند.

محمودی با قدردانی از اهالی منطقه و دوست‌داران حیات وحش گفت: حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری و حیوانی کمیاب منطقه وظیفه همگانی است و مردم منطقه به خوبی نشان داده اند که حافظ حیوانات و محیط زیست هستند که این مهم نشان از فرهنگ بالای مردم مرزدار دارد.

منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با وسعت 57 هزار و 236 هکتار در شهرستان سروآباد واقع شده است.

در این منطقه تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
2 راس بچه بزکوهی در منطقه حفاظت شده سروآباد از مرگ نجات یافتند 2