یک‌شنبه 15 مهر 1403

2 شطرنج باز برتر زنجانی در اردوی تیم ملی حضور دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 شطرنج باز برتر زنجانی در اردوی تیم ملی حضور دارند

زنجان - ایرنا - رییس هیات شطرنج استان زنجان گفت: 2 نفر از شطرنج بازان شاخص و توانمند این استان در اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی حضور دارند.

وحید خالصی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمرینات آموزشی این 2 شطرنج باز راه یافته به اردوی تیم ملی به صورت آنلاین برگزار می شود، افزود: پرهام حبیبی به اردوی تیم ملی زیر هشت سال و مهسا علوی به اردوی زیر 12 سال دعوت شده اند و تا به امروز 2 مرحله از این اردوها برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی، هر 2 هفته یک بار برگزار می شود که دومین دوره آن نیز روز جمعه /5 مهر ماه جاری / به صورت آنلاین زیر نظر مربیان برگزار شد که هدف از آن نیز حضور در مسابقات جهانی است که به علت شیوع بیماری ویروس کرونا، آنلاین یا حضوری بودن رقابت ها مشخص نیست.

خالصی تصریح کرد: پرهام حبیبی از پارسال به صورت رسمی وارد ورزش شطرنج شده است که توانست در مسابقات قهرمانی کشور که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و به میزبانی زنجان برگزار شد درجه بین المللی (ریتینگ) بالایی را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: مهسا علوی نیز در چند دوره از مسابقات آسیایی حضور داشته است و پارسال (98) نیز توانست در رقابت های سریلانکا که در سطح بالایی نیز برگزار شد در جایگاه پنجم قرار گیرد و در مسابقات قهرمانی کشور که اردیبهشت ماه در بخش سریع برگزار شد به مقام دوم رسید و در پیکارهای مهر ماه نیز در بخش استاندارد (شطرنج فکری)، سوم شد.

رییس هیات شطرنج استان زنجان گفت: در زمان حاضر قریب 350 شطرنج باز زنجانی در سیستم جامع فدراسیون این رشته ورزشی ثبت نام کرده اند و امسال حدود 150 نفر نیز نوآموز داشتیم که به خاطر شیوع بیماری ویروس کرونا، کلاس های آموزشی به تعلیق درآمد که این نوآموزان نیز هنور در این سیستم ثبت نام نکرده اند.

*س_برچسب‌ها_س*