شنبه 14 مهر 1403

2 شکارچی خاطی در زنجان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 شکارچی خاطی در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 2 شکارچی خاطی از سوی محیط‌بانان شهرستان ابهر دستگیر شدند.

اسماعیل قلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از این شکارچیان در حین شکار خرگوش در ارتفاعات روستای چارچوق این شهرستان در دام محیط‌بانان گرفتار شد.

وی اظهار داشت: از این شکارچی متخلف که غرب یکشنبه /11 خرداد ماه / مشغول به شکار حیات وحش بود، لاشه یک سر خرگوش به همراه یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول به دست آمد.

قلی زاده با بیان اینکه سلاح شکاری این شکارچی دستگیر شده، غیرمجاز (قاچاق) بود افزود: یک شکارچی غیرمجاز دیگر نیز در همین منطقه، حین شروع به شکار از سوی محیط بانان دستگیر شد.

وی تصریح کرد: از این شکارچی متخلف نیز که قصد شکار جانوران بزرگ جثه را داشت یک قبضه سلاح شکاری مجاز و یک تیر فشنگ چارپاره و هفت تیز فشنگ ساچمه‌زنی به دست آمد.

قلی زاده با بیان اینکه این 2 شکارچی بومی منطقه بودند، افزود: برای شکار هر سر خرگوش مبلغ 450 هزار تومان جریمه درنظر گرفته شده است که فرد خاطی باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده نظر می دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: خرگوش جزو طعمه های اصلی گرگ ها محسوب می شوند و شکارچیان نباید با شکار آنها در تغذیه این جانوران وحشی خلل ایجاد کنند.

قلی زاده افزود: کمبود طعمه باعث می شود تا گرگ ها به حریم روستاها و شهرها نزدیک تر شوند که این نیز خطراتی را برای اهالی منطقه و دام های اهلی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*