دوشنبه 16 مهر 1403

2 هزارو 487 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در زنجان احداث شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزارو 487 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در زنجان احداث شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای نهضت تامین مسکن برای مددجویان در این استان، تاکنون 2 هزارو 487 واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، افزود: در مناطق شهری استان 107 خانوار واجد این شرایط وجود دارد که برای 90 درصد آنان مسکن احداث و تحویل شده است.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی استان نیز 153 خانوار دارای 2 معلول و بیشتر شناسایی شده است که 149 مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت 132 واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه احداث مسکن برای خانوارهای 2 معلول و بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی انجام می شود، گفت: در سال جاری برای تامین ودیعه مسکن مددجویان مستاجر، پرداخت هایی نیز به صورت بلاعوض از سوی بهزیستی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، 28 هزارو 498 خانوار در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 18 هزار و 436 خانوار معادل 65 درصد مستمری بگیر بوده و 35 درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*