شنبه 14 مهر 1403

20 تیم بهداشتی در زنجان بر محدودیت مشاغل غیرضرور نظارت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 تیم بهداشتی در زنجان بر محدودیت مشاغل غیرضرور نظارت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و با آغاز اعمال محدودیت‌ها از اول آذر 20 تیم بهداشتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای بر امر تعطیلی مشاغل غیر ضرور در استان نظارت می‌کنند.

جلیل نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس هشت تیم بازرسی در شهر زنجان و در شهرهای ابهر، خرمدره و خدابنده نیز هر کدام سه تیم و در مابقی شهرهای استان نیز یک تیم بازرسی بر چگونگی روند تعطیلی مشاغل غیرضرور در استان در سه شیفت کاری نظارت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در هر تیم بازرسی 2 نفر از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای حضور دارند که طی تعطیلی 2 هفته ای اعلامی فعالیت مشاغل اعلام شده را رصد خواهند کرد و در صورت تخطی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

این مسؤول با بیان اینکه مشارکت و همراهی مردم در کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار تاثیر گذار است، ادامه داد: بطور حتم و در صورت همکاری کسبه و مردم در تعطیلی مشاغل غیرضرور 2 هفته ای و دیگر محدودیت ها می توان به کاهش شمار ابتلا و فوت بیماران کرونایی استان امیدوار بود.

وی اظهار داشت: پس از گذشت 2 هفته از اجرای این طرح ارزیابی های لازم توسط دست اندکاران و متولیان امر انجام خواهد گرفت که در صورت رضایت بخش بودن، محدودیت ها کاهش می‌یابد و در غیر اینصورت تمدید و یا حتی تشدید خواهد شد، موضوعی که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: با توجه به روزهای سرد سال سناریوهای مختلفی در خصوص روند بیماری کرونا لحاظ شده، اما موضوع مهم همکاری بین بخشی دستگاههای متولی و عموم مردم است که تحقق این مساله می تواند نتیجه بهتری را در روند بیماری رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته محدودیت فعالیت مشاغل از ساعت 18 عصر در شهرهای دارای وضعیت قرمز نیز اجرایی شد، اضافه کرد: این موضوع نیز از سوی کارشناسان بهداشتی در سه شهر قرمز کرونایی زنجان، ابهر و خرمدره مورد توجه قرار گرفت، هر چند کسبه در اوایل اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند اما به تدریج حساسیت ها کم رنگ شد.

نصیری افزود: بر این اساس طی روزهای گذشته نسبت به تعطیلی پنج پاساژ شهر زنجان مبادرت شد که همکاری در این زمینه رضایتبخش بود اما در دیگر مناطق به دلیل برخوردهای 2 گانه آنگونه که باید و شاید تعطیلی ها طبق برنامه نبود که امیدواریم این مسائل در محدودیت های پیش رو انسجام و وحدت رویه بهتری وجود داشته باشد.

این مسؤول از هم استانی ها خواست با توجه به شیوع کرونا و اهمیت رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی، کمک حال عوامل بهداشت حرفه ای و محیط استان بوده و در صورت بروز تخلف، مراتب را به سامانه 190 و 4030 اطلاع دهند که در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*