دوشنبه 9 مهر 1403

200 واحد از مسکن‌های کوی نصر زنجان از مهرماه تحویل متقاضیان می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
200 واحد از مسکن‌های کوی نصر زنجان از مهرماه تحویل متقاضیان می‌شود

200 واحد از مسکن‌های پروژه نصر در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و از ماه بعد تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; وزیر کشور در سفر یک روزه خود به زنجان از پروژه‌های مسکن ملی بازدید کرد، مسعود بیات منش در این بازدید، اظهار داشت: 17 هزار واحد مسکن ملی در فاز اول نهضت ملی مسکن با حضور رئیس جمهور همراه بود کلنگ‌زنی شد، 12 هزار واحد نیز در هفته دولت کلنگ‌زنی شد. با این حال از 17 هزار واحد مذکور کلا پیمان‌سپاری شده که در مراحل مختلف فنداسیون، تا مرحله نازک کاری قرار دارند. پروژه کوی نصر 800 واحد است که 200 واحد از آن در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و از ماه بعد تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مابقی پروژه‌های کوی نصر در سه ماهه اول سال 1402 تحویل متقاضیان خواهد شد، افزود: حدود 83 هکتار مساحت کوی زنگان است که در ورودی شرقی شهر زنجان قرار دارد. در این سایت 5 هزارو 200 واحد در قالب 7 پروژه، احداث خواهد شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی زنجان با بیان اینکه اولین قرارداد‌ها ما 4 قرارداد آماده داریم، گفت: شبکه آب و فاضلاب کلا کارگذاری شده و پست‌های برق در حال اجرا است، از یک ماه بعد نیز گازرسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو مدرسه تجهیز پیمان شده است، تصریح کرد: ابتدا باید مدرسه ابتدایی را تامین کنیم هر چند که 6 مدرسه جانمایی شده است.

بیات‌منش با اشاره به جانمایی مساجد نیز تصریح کرد: پیاده راه با لبه‌های تجاری با یک پارک دو هکتاری و یک مسجد محله در وسط پروژه احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه شرق زنجان به لحاظ خدماتی ضعیف بود، ادامه داد: اما پیش‌بینی شده است تا در کوی زنجان خدمات تامین شود.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پروژه M1 که 512 واحد مسکونی ویژه آپارتمانی است، خاطر نشان کرد: در این پروژه‌ها بلوک‌ها 6 تا 7 طبقه خواهد بود.

وی با اشاره به فضای سبز موجود در پروژه کوی زنگان عنوان کرد: حدود 8 هکتار فضای سبز در این محل نظر گرفته شده است. با توجه به وجود مسیل در این محل در حال انجام اقدامات برای پوشاندن مسیل هستیم.

بیات منش با اشاره به اینکه نیاز ما این است که وام مسکن‌های ملی افزایش یابد، در حال حاضر وام 350 میلیون تومان است، ادامه داد: هر واحد از مسکن‌ها در این پروژه 140 متر است که خالص آن 90 متر می‌باشد به عبارتی قیمت هر مسکن 650 میلیون تومان می‌شود و هر متر تقریبا 6 میلیون تومان می‌شود. در سند نیز 140 متر به نام فرد می‌خورد.

انتهای پیام /