پنج‌شنبه 19 مهر 1403

22 هزار متر مربع فضای ورزشی در باشت ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
22 هزار متر مربع فضای ورزشی در باشت ایجاد شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان باشت گفت: از ابتدای شروع به فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 22 هزار متر مربع فضای ورزشی در این شهرستان احداث شده است.

مهدی عسکری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 12 زمین چمن مصنوعی، یک مجموعه ورزشی و یک سالن ورزشی در باشت احداث و بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: 10 مورد از این زیرساخت های ورزشی در مناطق روستایی و چهار مورد نیز در مناطق شهری ایجاد شده است.

رئیس اداره ورزش وجوانان باشت تصریح کرد: برای ساخت این مکان های ورزشی 71میلیارد و500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

عسکری عنوان کرد: زمین های چمن مصنوعی در روستاهای بوستان، کته، منصورآباد، برمامیون، تلخ آب بیدک، پشت کوه حاج قلندر، خان احمد گشتاسب، شوش علیا و بهره عنا از سال 1392 تاکنون احداث شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت سه زمین چمن مصنوعی تختی، اسلام آباد و گلزار شهدا در شهر باشت بهره برداری شده است.

رئیس اداره ورزش وجوانان باشت گفت: سالن ورزشی روستای سرآبیز و مجموعه ورزشی نورالشهدا از دیگر طرح های ورزشی ایجاد شده در سال 1392 تاکنون در این شهرستان بوده است.

عسکری گفت: هم اکنون 6 هزار متر مربع فضای ورزشی باشت با 60میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال احداث است.

وی ابراز داشت: سالن ورزشی دربوستان و روستای تلچگاه و زمین چمن های ورزشی در روستاهای چاه تلخ و چم بلبل از جمله این طرح هاست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای ورزشی باعث افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته در باشت شده اظهار داشت: درحالی که تعداد ورزشکاران سازماندهی شده این شهرستان در سال 1396 کمتر از 300 نفربود هم اکنون یکهزار و 369 ورزشکار در باشت ثبت شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت با یادآوری این نکته که فعالیت های آموزشی حوزه جوانان نیز از خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان بوده گفت: از سال 1397 تاکنون 17 کارگاه آموزشی پیش و پس از ازدواج و 12 کارگاه آموزشی در موضوعات آسیب های اجتماعی، شناخت واقعه کربلا و پرسش و پاسخ در این شهرستان برگزار شده است.

وی ابراز داشت: یک هزار و250 نفر در کارگاه های آموزشی ازدواج و 900 نفر نیز در سایر کارگاه های آموزشی مهارت های لازم را فرا گرفتند.

شهرستان 22 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*