چهارشنبه 18 مهر 1403

284 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
284 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل گمرک ایلام گفت: 284 میلیون دلار کالا از زمان آغاز عالیت مرز مهران پس از محدودیت‌های کرونا تا کنون به کشور عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میوه و تره‌بار، آهن‌آلات، کاشی، سرامیک، شیشه و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور عراق است.

وی با بیان اینکه در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت تجاری بین تجار ایرانی و عراقی انجام می‌شود، افزود: در هشت ماه گذشته 534 هزار تن کالا از سراسر کشور به ارزش 284 میلیون دلا از طریق مرز مهران به عراق صادر شده است.

غلامی با اشاره به محدودیت‌های صادرات در مرز مهران به دلیل شیوع کرونا، یادآور شد: با شیوع کرونا مقرر شد صادرات کالا در تیر و مرداد ماه 2 روز در هفته صورت گیرد، پس از آن این محدودیت‌ها به صادرات در چهار روز هفته افزایش یافت و از آغاز مهرماه نیز تاکنون صادرات در تمامی روزهای هفته انجام می‌گیرد.

مدیرکل گمرک ایلام اضافه کرد: بیش از 2 هزار کارگر، تاجر، راننده، نیروهای خدماتی و ترخیص کار در مرز مهران مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که به طور مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد، از مرز بین‌المللی مهران ممنوع است.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: سال گذشته 2 میلیون و 79 هزار تن کالا از گمرک مهران به عراق صادر شد که از لحاظ حجمی 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*