چهارشنبه 18 مهر 1403

3 هزار و 847 نفر در خراسان جنوبی خدمات درمان اعتیاد را دریافت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
3 هزار و 847 نفر در خراسان جنوبی خدمات درمان اعتیاد را دریافت کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سه هزار و 847 نفر سال گذشته در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان خدمات لازم را دریافت کردند و 14 میلیارد و 889 میلیون ریال به این مراکز پرداخت شده است.

علی عرب‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 29 مرکز در زمینه درمان و کاهش آسیب معتادین توسط بخش غیردولتی با رویکرد اجتماعی در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 13 مرکز سرپایی هستند و سال گذشته 2 هزار و 264 نفر از این مراکز خدمات گرفتند.

وی گفت: 9 مرکز اقامتی بهبودی میان مدت نیز در خراسان جنوبی داریم که 643 نفر از این مراکز خدمات گرفته‌اند و البته این مراکز در برخی روزهای سال گذشته به دلیل شیوع کرونا فعالیت نداشتند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: یک مرکز اجتماع درمان‌مدار از نوع اقامتی بلندمدت در استان فعالیت دارد که سال گذشته 45 نفر در این مرکز پذیرش شدند.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی گفت: 840 نفر در این مراکز خدمات دریافت کردند و یک مرکز سرپایی شبانه هم داریم که 25 نفر از خدمات آن بهره‌مند شدند و در مرکز جامع درمان و بازسازی اعتیاد استان نیز 30 نفر پذیرش شدند.

عرب‌نژاد بیان کرد: سال گذشته 336 نفر از معتادین متجاهر از سطح شهرها جمع‌آوری و در مراکز تبصره 2 ماده 16 پذیرش شدند که 500 میلیون تومان برای درمان و کاهش آسیب آنان هزینه شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا اقدامات آموزشی و مشاوره به صورت فعالیت در فضاهای مجازی و تبلیغات محیطی صورت گرفته و از جمله اقدامات موثر این دفتر استفاده از کلیپ‌های آموزشی ویژه فضاهای مجازی بوده که از تولیدات سازمان بهزیستی کشور است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: از برنامه‌های دیگر سال 99 این دفتر معرفی و آگاه‌سازی خط ملی اعتیاد "09628" است که این خط در زمینه مشاوره پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت می‌کند و استفاده از خدمات آن رایگان است.

وی افزود: این خط هر روز از ساعت 8 تا 21 آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن سوال دارند و نشانی نزدیک‌ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد را ارئه می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*