چهارشنبه 18 مهر 1403

30 خدمت تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی به‌صورت غیرحضوری ارایه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 خدمت تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی به‌صورت غیرحضوری ارایه می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت‌رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم همزمان با شیوع ویروس کرونا، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و 30 نوع خدمت را به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌کند.

مقصود مقدمی‌کیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی، افزود: خدمات سابقه‌ای دفترچه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت‌نام کارفرمایان و بیمه‌شدگان از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبه‌های کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی نیز در این سایت قابل دریافت است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه‌روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری این سازمان بهره‌مند شوند.

مقدمی‌کیا بیان کرد: همچنین اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تأمین اجتماعی بوده و به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

وی اظهار داشت: سامانه 1420 این اداره کل نیز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل، راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی است.

به گزارش ایرنا، بیمه تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم‌اکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.

در مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، 380 هزار نفر از این تعداد جزو بیمه‌شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه‌شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.

این تعداد در بخش‌های بیمه‌شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*