سه‌شنبه 10 مهر 1403

30 طرح اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه ملی اعلام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 طرح اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه ملی اعلام شد

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای مقاومتی گفت: 30 طرح از این استان به دبیرخانه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شده است.

علی شهریارپور شامگاه شنبه در نشست بررسی طرح‌های جهش تولید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد تنها با قرارگیری 16 طرح در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی موافقت شد.

وی افزود: پیگیری‌ها برای پذیرفتن سایر طرح‌های چهارمحال و بختیاری در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.

شهریار تصریح کرد: طرح‌های پذیرفته شده از استان در دبیرخانه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی شامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه باغات، کشت گیاهان دارویی و گل‌محمدی، تامین و انتقال آب و توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس و تولید ماهیان زینتی، احداث و راه‌اندازی خط 2 کشتارگاه‌های طیور، تکمیل و تجهیز کلینیک بیماران خاص، تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های تلویزیونی در مناطق سخت‌گذر و محروم، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی زیرمجموعه آموزش و پرورش، ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تولید برق از منابع تجدیدپذیر و پاک، بهسازی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرتصادف جاده‌ها، توسعه کمپینگ‌های گردشگری دوپلان و دره‌عشق، توسعه زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری بازفت، سامان و چغاخور، تکمیل مجتمع آب‌رسانی خانمیرزا، ایجاد دهکده فرش و تامین آب آشامیدنی روستاها است.

وی یادآور شد: پیگیری برای قرارگیری طرح‌هایی از استان در ردیف طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کشور ادامه دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل تفاهم‌نامه راه‌آهن با 6 هزار و 500 میلیارد ریال، افزایش احداث دو هزار واحد مسکونی محرومان روستایی، تکمیل 124 طرح نیمه‌تمام داری بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی با نیاز اعتباری پنج هزار و 520 میلیارد ریال، احداث آزادراه شهرکرد - ایذه، تخصیص 100 درصدی اعتبارات مصوب سفر، اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار نقد برای تملیک زمین‌های واقع در مسیر جاده شهرکرد - بازفت، اختصاص یک‌هزار و 160 میلیارد ریال برای تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به‌منظور مقابله با ویروس کروتا، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل کلینیک بیماران خاص استان است.

وی گفت: در حوزه جهش تولید چهارمحال و بختیاری 89 طرح با 120 پروژه از 13 دستگاه اجرایی و با 84 هزار و 374 میلیارد ریال مشخص شده است.

شهریارپور تاکید کرد: اعتبار مصوب طرح‌های ملی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری پنج هزار و 640 میلیارد ریال، ابلاغی چهار هزار و 790 میلیارد ریال و تخصیص چهار هزار و 140 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: امسال تخصیص اعتبارات طرح‌های ملی در استان نسبت به اعتبار ابلاغی 86 درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال‌جاری یک‌هزار و 530 میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استانی شده به این استان اختصاص یافت.

شهریارپور یادآور شد: از این مبلغ تاکنون یک‌هزار و 300 میلیارد ریال ابلاغ، 690 میلیارد ریال برابر 53 درصد تخصیص داده شده است.

به گزارش ایرنا، مسوولان چهارمحال و بختیاری قرار است چهارشنبه هفته‌جاری در نشستی با سید حمید پورمحمدی نسبت به افزایش برخی طرح‌های اولویت‌دار استان به لیست طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اقدام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*