دوشنبه 9 مهر 1403

30 هکتار از مراتع دنا دچار آتش سوزی سطحی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 هکتار از مراتع دنا دچار آتش سوزی سطحی شد

یاسوح - ایرنا - فرماندار دنا گفت: آتش سوزی در ارتفاعات «تمنک» شهرستان دنا مهار شده اما بیش از 30 هکتار از از مراتع منطقه در آتش سوخته است با این حال به درختان سبز آسیبی وارد نشده است.

عبدالحمید پناهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتشی که از ساعت 16 روز یکشنبه آغاز شده بود ظرف دو ساعت با همکاری منابع طبیعی، دهیاری ها، شوراها، محیط زیست، مردم و شرکت گاز منطقه اصفهان مهار و خاموش شده است.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی تعدادی از درختان خشک و مراتع دچار آتش سوزی سطحی شدند و خوشبختانه به درختان سبز منطقه آسیبی وارد نشده است.

پناهی یادآوری کرد: تاکنون علت دقیق آتش سوزی مشخص نشده اما با توجه به اظهارات قرق بان منطقه مبنی بر حضور یک موتور سوار با اسلحه شکاری پیش از حادثه در منطقه به نظر می رسد عامل انسانی باعث وقوع این آتش سوزی شده است.

وی افزود: آتش تا پایین دست و تا 600 متری مزارع گندم نیز کشیده شد که با تلاش نیروهای حاضر در منطقه مهار شد و خسارتی به کشاورزی مردم وارد نشده است.

فرماندار دنا گفت: در حال حاضر نیروها به مناطق مختلف اعزام شده اند تا منطقه را رصد کنند که آتشی برجا نمانده باشد زیرا اگر آتشی به جا بماند با توجه به وزش باد عصرگاهی امکان شعله ور شدن دوباره آتش وجود دارد.

پناهی ادامه داد: در تمامی روستاهای شهرستان کمیته بحران تشکیل شده و تا پایان دوره خطر آتش سوزی ها به صورت مستمر منطقه را رصد خواهند کرد.

وی از مردم خواست در طبیعت به هیچ عنوان آتش روشن نکنند و از خاموشی آتش خود بعد از تفریح اطمینان پیدا کنند، همچنین از آتش زدن کاه و کلش کشاورزی، تیر اندازی های تفریحی و شکار در این فصل بپرهیزند.

از 20 اردیبهشت ماه کوه های خامی باشت، دیل، و منطقه حفاظت شده خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آتش سوزی شده اند و بیش از 600 هکتار از مراتع و جنگل های مناطق گرمسیری استان در آتش سوخته است.

این نخستین آتش سوزی در بخش سردسیری استان است و با این آتش سوزی زنگ خطر در مناطق سردسیری به صدا درآمده است.

*س_برچسب‌ها_س*