جمعه 13 مهر 1403

300 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی خریداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
300 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی خریداری شد

اراک - ایرنا - مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 300 تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان این استان تاکنون خریداری شده خرید تضمینی این محصول پایه کشاورزی در شهرستان ساوه ادامه دارد.

«غلامرضا ملکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در این استان با مشارکت 32 مراکز در شهرستان‌های مختلف انجام شده و به صورت منقطع تا پایان فصل برداشت (شهریورماه) ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: پراکنش مراکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی به گونه‌ای است که گندمکاران در کوتاهترین زمان و فاصله می‌توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 400 هزار تن ظرفیت برای خرید و ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایجاد و این سیلوها با تمام ظرفیت از آمادگی کامل برای تحویل محصول گندمکاران برخوردار هستند.

ملکی قیمت خرید تضمینی محصول گندمکاران کشور از سوی دولت در سال‌جاری را 25 هزار ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط و قیمت مناسب قیمت خرید تضمینی این محصول، نیاز است کشاورزان نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام کنند.

وی افزود: نیاز است کشاورزان قبل از برداشت گندم و مراجعه به مراکز تحویل برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام خرید، اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان وارد کنند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: گندم و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در انبارها و سیلوهای این شرکت ذخیره‌سازی شده و مشکلی در تامین این کالاها در سال‌جاری در استان وجود ندارد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*