چهارشنبه 18 مهر 1403

302 واحد صنفی متخلف در خمین مهر و موم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
302 واحد صنفی متخلف در خمین مهر و موم شد

خمین - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 302 واحد صنفی متخلف و مکان عمومی این شهرستان که مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند در سال جاری مهر و موم شدند.

دکتر «ابوذر صباغی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 10 هزار و 354 مورد بازدید مشترک امسال از سوی بازرسان مرکز بهداشت، اداره صمت، تعزیرات، اماکن و اتاق اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده است. وی اظهار داشت: در این مدت 938 مورد اخطار از سوی بازرسان به واحدهای صنفی متخلف صادر شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین توضیح داد: بازرسان خمین همچنین در راستای اجرای محدودیت آذر ماه امسال، 399 بازدید از اصناف و اماکن عمومی انجام دادند که در این خصوص 177 مورد اخطار برای صنوف متخلف صادر شده و 107 واحد صنفی که نسبت به مصوبات کرونل اهمال داشند نیز مهر و موم شدند.

صباغی بیان کرد: حفظ سلامت شهروندان در ایام کرونا بر هر اقدام دیگری اولویت دارد و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند، مشمول برخورد قانونی می شوند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا ظهر دیروز دهم آذرماه جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 321 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و 2 هزار و 277 نفر بستری شدند.

شمار کلی بیماران کووید 19 کشور تاکنون به 962 هزار و 70 نفر رسیده است. خمین واقع در نوار جنوبی استان مرکزی زادگاه امام راحل است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت در وضعیت نارنجی از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*