یک‌شنبه 8 مهر 1403

32 درصد افراد واجد شرایط خراسان رضوی بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
32 درصد افراد واجد شرایط خراسان رضوی بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان هستند

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته 32 درصد از افراد واجد شرایط در این استان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر هستند.

علی رسولیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق فرصتی در اختیار کشاورزان، عشایر، روستاییان و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان قرار داده است تا با عضویت در آن از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کل بیمه شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در خراسان رضوی 163 هزار و 840 نفر هستند که سه شهرستان سبزوار، بجستان و فیروزه به ترتیب با 70 درصد، 62 درصد و 47 درصد بیشترین جمعیت بیمه شده این صندوق را در استان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مقرر شده است به فرمانداران شهرستان‌های استان ابلاغ شود تا ضمن اطلاع رسانی مناسب از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر، افراد بیشتری را جذب این صندوق کنند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و اجرای ماده 29 قانون اساسی تاسیس شده است. طبق این ماده برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه، حق همگانی است و دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی یاد شده را برای تمامی افراد کشور تأمین کند.

*س_برچسب‌ها_س*