چهارشنبه 6 تیر 1403

338 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
338 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز 29 خرداد شاخص کل بورس با کاهش بیش از 9 هزار واحدی در تراز 2 میلیون و 36 هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از هزار واحدی در سطح 665 هزار و 96 واحدی است تا شاهد یک روز منفی دیگر در بازار سهام باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم 400 میلیون برگه سهم با ارزش معاملاتی 2 هزار و 324 میلیون تومان ثبت شد همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها امروز 27 میلیون و 700 هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها 31 میلیون و 400 هزار تومان رقم خورده است. در جریان معاملات امروز 338 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها بار دیگر از بازار سرمایه خارج شد.

او در ادامه می‌گوید: امروز 64 درصد بازار به عبارتی 460 نماد در محدوده منفی و تنها 36 درصد بازار یعنی 262 نماد مثبت به کار خود پایان دادند و امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی برای صنعت چند رشته‌ای بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی هم به گروه خودرو اختصاص یافت.

این کارشناس بازار در نهایت گفت: با وجود اخبار مثبت از جمله اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها و به پایان رسیدن تصمیم‌گیری در خصوص بند س تبصره 6 قانون بودجه به سود بازار، اما همچنان شاهد ترس در بازار و کمبود نقدینگی هستیم. خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس