سه‌شنبه 24 مهر 1403

34 هزار ساعت آموزش مجازی توسط دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان ارائه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
34 هزار ساعت آموزش مجازی توسط دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان ارائه شد

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارائه دروس به صورت مجازی تاکنون 34 هزار ساعت آموزش در قالب 24 هزار کلاس آنلاین برای دانشجویان این استان برگزار شده است.

سلطانعلی میر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از موضوع شیوع ویروس کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کردیم و توانستیم طی چند ماه مقدمات و زیرساخت‌های لازم جهت آموزش مجازی را به خوبی در دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان فراهم سازیم.

وی ادامه داد: فراهم شدن زمینه آموزش مجازی موجب شد تا بتوان در مشکلات همیشگی چون توفان و ریزگرد در منطقه سیستان آمادگی خوبی برای اجرای برنامه آموزش مجازی داشته باشیم.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بیان کرد: این دانشگاه با 41 مرکز آموزش عالی و 30 هزار دانشجو بزرگترین مرکز آموزشی این استان محسوب می‌شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد با 300 عضو هیات علمی و 400 رشته در مقاطع مختلف گسترده‌ترین طیف تحصیلی سیستان و بلوچستان را دارد.

میر تصریح کرد: هم‌اینک 45 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 14 رشته در مقطع دکتری در سطح دانشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان فعال هستند.

وی به فعالیت‌های برجسته دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان درحوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: عملکرد دانشگاه سال گذشته در زمینه پژوهش و برگزاری همایش مطلوب بوده به نحوی که رتبه برتر برگزاری همایش‌های علمی را در سال گذشته کسب کردیم.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته 58 مقاله ISI توسط دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد این استان به چاپ رسید.

وی به فعالیت دانشگاه آزاد در حوزه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 40 دانشجو از افغانستان در رشته‌های مختلف دانشگاهی پذیرش داشتیم که این میزان پذیرش در سالجاری به 400 دانشجو افزایش پیدا خواهد کرد.

میر تصریح کرد: در آینده نزدیک تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد به 35 هزار دانشجو خواهدت رسید.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان پیشنهاد شده واحدهای دانشگاه آزاد این استان به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شود تا از بهره‌وری مناسب‌تری برخوردار باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*