دوشنبه 9 مهر 1403

35 درصد اختلافات کارگری در خلخال منجر به صلح و سازش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
35 درصد اختلافات کارگری در خلخال منجر به صلح و سازش شد

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: 35 درصد تنش‌های کارگری در این شهرستان منجر به صلح و سازش شده و خلخال رتبه نخست استان اردبیل را در بحث کاهش تنش‌های کارگری دارد.

علیرضا خلیلی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: از مجموع 380 پرونده اختلاف رسیدگی شده در هیات تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال، 117 مورد منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان شد.

او اظهارداشت: برای باقیمانده پرونده‌ها نیز رای صادر شده که نتیجه آن رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه، دریافت حق بیمه بیکاری، سنوات خدمت، پاداش پایان کار، حق اولاد، حق مسکن و مطالبات کارگران از کارفرمایان می‌باشد.

او افزود: با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری خلخال جلسات کمیسیون کارگری این شهرستان سه بار و با دعوت از صاحبان سرمایه و کارفرمایان واحدهای بزرگ کارگری منطقه تشکیل شد که نتیجه آنها 18 مصوبه در سال گذشته بود که 90 درصد مصوبات اجرایی شده و تحقق یافته است.

وی اظهارکرد: امسال نیز از مجموع 64 پرونده اختلافات کارگری و کارفرمایی طرح شده در هیات تشخیص این شهرستان 16 مورد منجر به صلح و سازش بین طرفین دعوا شده که این میزان 35 درصد از مجموع پرونده‌های هیات را تشکیل می‌دهد.

خلیلی به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و افزود: مهلت 15 روزه رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در گذشته به هفت روز در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

به گفته وی، با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر جز شهرداری هشجین خلخال که با مشکل پرداخت بموقع حقوق، مزایا و حق بیمه کارگران خود مواجه است، سایر شهرداری‌های این شهرستان هیچ‌گونه معوقه حقوق، سنوات خدمت، پاداش عیدی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگری نداشته و حقوق و مزایای کارگران تحت پوشش خود را بموقع پرداخت کرده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: با تزریق سرمایه در گردش از محل اعتبارات تسهیلاتی بنیاد برکت استان اردبیل مشکل سرمایه در گردش و نیز خرید هیزم و چسب این واحد صنعتی بزرگ شهرستان بزودی مرتفع خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه شرکت خدماتی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سه ماه حق و حقوق آبداران این شهرستان را پرداخت نکرده، شرکت آب و فاضلاب روستایی باید نسبت به پرداخت بدهی معوقه به شرکت خدماتی اقدام کند تا این شرکت نیز حقوق معوقه آبداران را پرداخت کند.

*س_برچسب‌ها_س*