دوشنبه 16 مهر 1403

426 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
426 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز 426 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد و تنها 42 درصد بازار، وضعیت مثبت را شاهد بود.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز بعد از چند روز مثبت متوالی با کاهش بیش از 5 هزار واحد در تراز 2 میلیون و 171 هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از 200 واحدی در ارتفاع 747 هزار و 299 واحدی قرار گرفت تا روند منفی را ثبت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام 9 میلیارد و 300 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 6 هزار میلیارد تومانی رقم خورده است و در نهایت هم امروز 426 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

غفوری اظهار کرد: امروز تنها 42 درصد بازار به عبارتی 315 نماد در بازده مثبت معاملاتی شدند صندوق‌های با درآمد ثابت امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را شاهد بودند و بیشترین میزان خروج نقدینگی را هم صنعت بانکی به خود اختصاص داد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: امروز بازار وضعیت متعادل و فاز استراحتی را تجربه کرد و برخی نماد از نظر تکنیکالی به مقاومت‌های خود نزدیک شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس