سه‌شنبه 17 مهر 1403

43 تیم محله‌محور بهداشتی در پارس‌آباد مغان آغاز بکارکرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
43 تیم محله‌محور بهداشتی در پارس‌آباد مغان آغاز بکارکرد

اردبیل - ایرنا - فرماندار پارس‌آباد مغان از فعالیت 43 تیم محله‌محور برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی با محوریت بسیج در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم امامی روز یکشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی عملیات مدیریت کرونا اظهارداشت: 258 نفر در قالب 43 تیم پنج نفره به فرماندهی پایگاه‌های بسیج و متشکل از معتمدین و اعضای داوطلبان جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت و درمان و بسیجیان نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات و مراسمات عروسی و مجالس ترحیم و جلوگیری از فعالیت صنوف پرخطر را بر عهده خواهند داشت.

وی همچنین اجرای برنامه‌های محله‌محور حمایتی و مراقبتی و نظارتی بر قرنطینه خانواده‌های مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا را از فعالیت‌های این تیم‌ها ذکر کرد.

او افزود: ارشاد و امر به معروف و آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک‌های مومنانه نیز توسط این تیم‌ها انجام می‌شود.

امامی گفت: هر جا که مردم وارد عمل شده‌اند کارها بهتر پیش رفته و اطمینان داریم بسیج به واسطه مردمی بودن در این ماموریت موفق خواهد بود.

وی به شناسایی 43 محل سرو قلیان در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و اظهارداشت: این قلیان‌سراها به صورت پنهانی و بدون مجوز صنفی در واحدهای تجاری متروکه، زیرزمین‌ها و خانه‌ها به فعالیت می‌پرداختند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و بازرسی‌های بهداشتی و بسیج اصناف و اماکن نیروی انتظامی تمامی این اماکن با هماهنگی دادستانی توسط نیرو های انتظامی و مرزبانی پلمب و تعطیل خواهد شد.

وی گفت: بانیان این قلیان‌سراها به جرم تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی به مراجع قضایی برای اعمال اشد مجازات قانونی معرفی خواهند شد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قراردارد.

*س_برچسب‌ها_س*