شنبه 14 مهر 1403

50 اکیپ برای خدمات‌رسانی در جاده‌های زنجان ساماندهی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
50 اکیپ برای خدمات‌رسانی در جاده‌های زنجان ساماندهی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: امسال در اجرای طرح زمستانی و خدمات رسانی به هموطنان در جاده‌های استان 50 اکیپ ساماندهی شد.

عبدالحسین اکبری، شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها افزود: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح زمستانی، تعداد557 نیرو و 254 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین در طول مسیرهای ارتباطی این استان (پنج هزار و 84 کیلومتر) به کارگیری خواهد شد.

وی، تعداد راهدارخانه های زنجان را 32 باب اعلام کرد و اظهار داشت: تدابیر و تمهیدات لازم به منظور اجرای طرح زمستانی در راه‌های ارتباطی این استان از سوی دستگاه‌های ذیربط اتخاذ شده است تا ایمنی و امنیت در این مسیرها برای تردد خودروها، بیشتر شود.

اکبری تصریح کرد: سه مجتمع امداد و نجات جاده ای زنجان در مسیرهای ارتباطی انذر طارم، پاپایی و نیک پی، به طور 100 درصد آماده بهره برداری هستند و عوامل دستگاه های پلیس راه هلال احمر و اورژانس در آنها مستقر خواهند شد.

وی به خرید نمک و ماسه اشاره کرد و افزود: تا به امروز 6 هزار تن نمک برای استفاده در زمستان امسال خریداری شده که در مجموع پیش بینی خرید 20 هزار تن است که به همین منظور حدود 32 میلیارد ریال قرار داد بسته شده است.

اکبری، انجام عملیات لکه گیری جاده های زنجان در چهار ماهه فصل کاری را یادآور شد و اظهار داشت: برای اینکه در فصل سرما در مسیرهای ارتباطی این استان مشکل تردد وسایط نقلیه را نداشته باشیم تا به امروز 69 هزار تن آسفالت با اعتبار 42 میلیارد تومان به منظور لکه گیری سطح جاده ها مورد استفاده قرار گرفت که اگر شرایط اجازه دهد این کار ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: به منظور ایمن سازی مسیرهای های ارتباطی این استان، عملیات شانه سازی و ریزش برداری نیز در مسیرهای ارتباطی مختلف این استان به ویژه در جاده زنجان - تهم - چورزق، نیک پی - ماهنشان و ابهر - خدابنده، صورت گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*