یک‌شنبه 15 مهر 1403

50 درصد از افراد واجدالشرایط خراسان شمالی برای دوز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
50 درصد از افراد واجدالشرایط خراسان شمالی برای دوز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند

سید جواد پورنقی با اشاره به اینکه 50 درصد از افراد واجد الشرایط دریافت دوز سوم واکسن، هنوز برای این مهم اقدام نکرده اند، اضافه کرد: سبد واکسن استان تکمیل است و کارشناسان مربوطه نیز در مراکز آماده خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به سوالات آنها در خصوص نوع واکسن دریافتی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه تاکنون در استان خراسان شمالی یک میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است، اظهار داشت: مردم باید نسبت به مراجعه برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا جدی تر عمل کنند.

وی ادامه داد: براساس آمار ثبت شده از روند واکسیناسیون در خراسان شمالی، در رده سنی افراد واجد الشرایط استان تاکنون بیش از 600 هزار نفر دوز اول، 500 هزار نفر دوز دوم و 150 هزار نفر دوز سوم را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 50 درصد از افراد واجد الشرایط دریافت دوز سوم واکسن، هنوز برای این مهم اقدام نکرده اند، اضافه کرد: سبد واکسن استان تکمیل است و کارشناسان مربوطه نیز در مراکز آماده خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به سوالات آنها در خصوص نوع واکسن دریافتی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است، عنوان کرد: دو دوز واکسن برای رسیدن به سطح مطلوب ایمنی کافی نیست و افراد باید حتما نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی افزود: میزان پوشش واکسیناسیون استان در مقایسه با آمار کشوری، رقم قابل قبولی است اما این مهم نباید سبب بی توجهی مردم در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود، چرا که هرچند واکسیناسیون از ابتلای شدید پیشگیری می کند اما نیازمند رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم هستیم تا شرایط موجود را حفظ کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به اینکه راه دیگری به جز واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها برای پیشگیری از کرونا نداریم، باید تلاش کنیم با رعایت این موازین، امواج بیماری شکسته شود تا تجربه تلخ موج های گذشته کرونا را تجربه نکنیم.

انتهای پیام /