جمعه 13 مهر 1403

50 درصد زمین‌های کشاورزی مستعد زنجان به سامانه‌های آبیاری مجهز شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
50 درصد زمین‌های کشاورزی مستعد زنجان به سامانه‌های آبیاری مجهز شدند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا، وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری، به 60 هزار هکتار رسید که این میزان 50 درصد کل زمین‌های کشاورزی مستعد اجرای این طرح در استان است.

جواد تاراسی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران با اشاره به اینکه تجهیز نزدیک به نیمی از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده است، افزود: از حدود 180 هزار هکتار زمین‌های آبی استان اعم از زراعی و باغی، 120 هزار هکتار مستعد تجهیز سامانه‌های نوین آبیاری هستند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان بیشترین حجم عملیات، انجام اقدامات در راستای ارتقای بهره وری از آب و خاک است، اظهار داشت: از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده است.

تاراسی اضافه کرد: در مورد محدوده‌های کشت نیز سطح اراضی زراعی گسترش نیافته و عملیات بهره ورانه افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اختصاص و جذب 45 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا، وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به این سامانه‌ها، به 60 هزار هکتار رسید.

تاراسی با اشاره به اینکه تجهیز 25 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال 1393 به زنجان بود، بیان کرد: سال گذشته این مهم با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، به صورت 100 درصد محقق شد.

وی گفت: زنجان در زمینه اجرای طرح‌های مربوط به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*