50 نجاتگر قزوین موفق به کسب گواهینامه ایثار شدند
قزوین - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در سالهای اخیر 50 نجاتگر مرد و زن استان موفق به کسب گواهینامه ایثار شدند که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر است.
حسن آصفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر از سال 90 به منظور سازماندهی هر چه بهتر نیروها درجه بندی امدادگران و نجاتگران را در دستور کار خود قرار داد. وی اضافه کرد: این درجه بندی بر اساس شاخصهای مختلفی همچون سنوات خدمتی افراد، گذراندن دورههای آموزشی، حضور در فعالیتهای عملیاتی، مشارکت فعال در برنامهها، حضور در رقابتهای امداد و نجات استانی و کشوری و... انجام میشود. آصفی افزود: درجه بندیهای افراد در جمعیت هلال احمر به ترتیب امدادگر سوم، امدادگر دوم و امدادگر اول است و پس از آن با حضور در دورههای آموزشی مختلف و فراگیری مطالب تخصصی و بررسی مستندات در کمیته استانی به ترتیب به درجات نجاتگر سومی، نجاتگر دومی و نجاتگر یکمی نائل میشوند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: از این مرحله به بعد بررسی درجات به صورت کشوری انجام میشود که پس از طی مدت زمان حداقل یک سال، کسب امتیاز لازم و بهره مندی از دورههای آموزشی مختلف و با انجام آزمون های عملی و آمادگی جسمانی به درجه ایثار می رسند که بالاترین درجه در جمعیت هلال احمر است. وی اضافه کرد: در سال جاری 26 نجاتگر را به هشتمین دوره آزمون کسب درجه ایثار ویژه نجاتگران سراسر کشور در استان اراک اعزام کردیم که از این تعداد 6 نفر به درجه ایثار نایل آمدند و 2 نفر نیز به صورت مشروط پذیرفته شدند. این مسوول با اشاره به مواد آزمون کسب درجه ایثار، گفت: این آزمون شامل 2 بخش آمادگی جسمانی و فعالیتهای تخصصی و مهارتی امدادگران است و نجاتگران باید در موادی چون امداد و نجات در سیلاب، آوار، کوهستان و جاده با هم رقابت کنند. بیش از یک هزار و 300 امدادگر در 15 پایگاههای امداد و نجات استان فعالیت دارند.
*س_برچسبها_س*