جمعه 13 مهر 1403

500 بسته غذایی به مناطق زلزله زده آذربایجان‌غربی ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
500 بسته غذایی به مناطق زلزله زده آذربایجان‌غربی ارسال شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از ارسال 500 بسته غذایی 72 ساعته به مناطق زلزله زده در استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسته‌های ذکر شده توسط این جمعیت به هلال احمر آذربایجان‌غربی تحویل داده شد تا در اختیار مردم نیازمند در مناطق زلزله‌زده سلماس و خوی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسته‌های غذایی ارسالی شامل خشکبار، کنسروجات غذایی و خرما است، اضافه کرد: هربسته غذایی می‌تواند نیاز خوراکی یک خانواده را به مدت 72 ساعت برطرف کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: عوامل اجرایی و تیم‌های امدادی و عملیاتی این جمعیت در حالت آماده باش کامل بوده و در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده در استان همجوار اعزام خواهند شد.

محمدی به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در استان‌های لرستان و ایلام طی 2 روز آینده اشاره کرد و گفت: در صورت نیاز آمادگی اعزام نیروهای امداد و نجات برای کمک به این استان‌ها نیز وجود دارد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر ساعت 9:22 صبح روز گذشته - یکشنبه - حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب 10 تا 100 درصدی منازل در 43 روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*