دوشنبه 7 آبان 1403

500 میلیون ریال غرامت برای هر زائر فوت شده اربعین به بازماندگان آنها پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
500 میلیون ریال غرامت برای هر زائر فوت شده اربعین به بازماندگان آنها پرداخت می‌شود

تهران - ایرنا - مسئول ناظر بر قرارداد بیمه زائران اربعین حسینی سازمان حج و زیارت گفت: براساس تعهدات شرکت بیمه طرف قرارداد سازمان حج و زیارت، هر زائر اربعین حسینی که قبل از سفر در سامانه سماح ثبت نام و حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد در صورت فوت 500 میلیون ریال غرامت به بازماندگان آنها پرداخت می‌شود.

عبدالحسین عاشوریان در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا با تاکید بر اینکه براساس تفاهمنامه به امضا رسیده زائران یادشده از 23 مرداد تا 10 مهرماه جاری تحت پوشش بیمه قرار دارند، اظهار داشت: در صورت بروز حادثه و نقص عضو نیز به خود بیمه شدگان مبلغ 3 میلیارد ریال غرامت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 و میلیون 800 هزار زار در سامانه سماح ثبت نام و بیمه خود را پرداخت کرده اند، تصریح کرد: بیمه شدگان تا 30 روز پس از ورود به خاک عراق و 24 ساعت پس از ورود به کشور تحت پوشش بیمه هستند.

عاشوریان با تاکید بر اینکه در صورت بروز حادثه آسیب دیدگان باید ظرف 45 روز از انقضاء قرارداد به مستندات و مدارک مورد تایید سازمان حج را برای دریافت غرمت ارائه دهند، گفت: زائران اربعین حسینی می توانند تنها با پرداخت 18 هزار تومان از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها