یک‌شنبه 15 مهر 1403

535 نفر از خراسان شمالی برای حج تمتع اعزام می‌شوند / تکمیل مراحل ثبت نام از امروز

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
535 نفر از خراسان شمالی برای حج تمتع اعزام می‌شوند / تکمیل مراحل ثبت نام از امروز

محمدباقر قاصری با اشاره به اینکه سهمیه اعزامی حجاج خراسان شمالی به حج تمتع در سال جاری 535 نفر اعلام شده است، گفت: براساس قوانین وضع شده انتخاب اقامتگاه و تکمیل مراحل ثبت نام از صبح امروز در سایت حج و زیارت کشور آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اعزام کاروان های حج تمتع از استان خراسان شمالی اظهار داشت: طی دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا سفر به حج تمتع متوقف شده بود که امسال براساس سهمیه اعلامی از سمت کشور عربستان، 38 هزار نفر ایرانی سهمیه حضور در مراسم حج را دارند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه اعزامی حجاج خراسان شمالی به حج تمتع در سال جاری 535 نفر اعلام شده است، گفت: براساس قوانین وضع شده انتخاب اقامتگاه و تکمیل مراحل ثبت نام از صبح امروز در سایت حج و زیارت کشور آغاز شده است.

قاصری اضافه کرد: واجدین شرایطی که می توانند در این سامانه ثبت نامشان را کامل کنند باید قبض ودیعه شان تا 22 خرداد ماه سال 1386 و قبل از آن و رده سنی نیز باید 10 تیر 1336 و قبل از آن باشد.

وی گفت: براین اساس افرادی که در سال 99 مبلغ ودیعه را کامل پرداخت کردند، اما به دلیل کرونا از سفر بازماندند اگر رده سنی شان بیشتر از 65 سال باشد شرایط حضور در حج را نخواهند داشت.

این مقام مسئول در رابطه با واکسیناسیون زائران حج تمتع برای اعزام به مکه و مدینه توضیح داد: واکسن های مورد تایید عربستان برای اعزام شامل آستارازنکا و سینوفارم است و افراد برای اعزام باید حداقل دو دوز از این واکسن را دریافت کرده باشند.

قاصری با اشاره به اینکه اعزام ها به کربلا براساس تقاضاها از اسفندماه آغاز شده است، گفت: براین اساس از بهمن ماه سال 1400 تاکنون 10 کاروان زیارتی با ظرفیت 40 تا 50 نفر به کربلا اعزام شده اند.

انتهای پیام /